|
MSC, BREZİLYA HAMLESİYLE MAERSK’Ü GERİDE BIRAKTI
|
|
Denizcilik analistlerine göre, MSC nin Brezilyalı bölgesel bir konteyner hattı olan Log-In – Logistica Intermodal S.A. nın %67 sini satın alması, 14.000 TEU kapasite ekleyerek MSC yi sıralama tablosunda Maersk in hemen üstüne çıkaracak.
Brezilya bölgesel konteyner hattı Log-In – Logistica Intermodal S.A. yönetim kurulu, Akdeniz Denizcilik Şirketi (MSC) tarafından şirketteki %67 hissenin 500 milyon doların biraz üzerinde bir teklifle satın alınmasını onayladı. Log-In in hizmette olan yedi konteyner gemisi var ve siparişi henüz teslime edilmeyen iki tane daha ekleniyor.
Maersk artık 2 numara
Vespucci Maritime CEO su denizcilik analisti Lars Jensen satın almayla ilgili şu bilgileri aktardı: “MSC şu anda dünyanın en büyük konteyner taşıyıcısı. Oturum Açma satın alma kurulu onayı ile bu, MSC tarafından kontrol edilen filoya yaklaşık 15.000 TEU ek kapasite ekleyerek onları Maersk in önüne geçirecek.”
Alphaliner sıralamasına göre son durum:
4.264.054 TEU ile Maersk birinci sıradaydı
4.256.172 TEU ile MSC ikinci sırada gözüküyor
Yeni satın almayla birlikte MSC filosuna 15.462 TEU eklenince son durum MSC’yi toplamda 4,271, 634 TEU’ya ulaştırıyor ve bu sonuç da, MSC’nin dünyanın en büyük konteyner operatörü olduğunu tescilliyor.
MSC ve satın alma çılgınlığı
Daha geçen ay, Lloyd s List, özel bir İtalyan şirketi olan MSC nin geçen yıl bir "satın alma çılgınlığı" başlattıktan sonra Maersk i geçeceğini tahmin etmişti. 2021 in üçüncü çeyreğine kadar, MSC nin 360.000 TEU tutarındaki ikinci el tonaj için 2 milyar dolardan fazla - toplam “bazı rakiplerinin toplam filolarından daha büyük” harcadığının altı çizildi.
MSC, Salı günü Lloyd s Loading List te bildirildiği üzere Bolloré Africa Logistics in %100 ünü satın alma teklifiyle rolünü daha geniş entegre lojistik alanına genişletmişti.
KAYNAK: Lloyd s Loading List ÇEVİRİ: Selçuk ONUR - LOJİPORT |