|
RAİLPORT’TAN İNTERMODAL İÇİN 747 MİLYON LİRALIK DEV YATIRIM KARARI
|
|
Türk Arkas Holding ve Alman şirketi Duisport ortaklığıyla kurulan Railport, Kartepe’deki komple yeni intermodal yatırımı için 747 milyon TL’lik yatırım başvurusunda bulundu. Kuruluş, halen Türkiye’nin en büyük kara terminali.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın 2022 Ocak Ayı Yatırım Teşvik Belgelerinde Kocaeli yine güçlü bir şekilde yerini aldı. Kocaeli’den en yüksek yatırım meblağ ise Railport Terminal İşletmeleri Anonim Şirketi’nin rekor seviyedeki başvurusu oldu.
Alman-Türk ortaklı şirket Kartepe’deki komple yeni yatırımı için 747 milyon TL’lik yatırım başvurusunda bulundu. Yılda 105 bin adet konteyner elleçlemeyi hedefleyen firma, 120 kişiyi işe almayı vaadetti.
Railport, İzmit Kartepe’de yer alıyor. Türkiye’nin en büyük kara terminali olacak proje yine Türkiye’ de bir ilk olarak gösteriliyor. Başta demiryolu olmak üzere, karayolunu da içeren iki farklı taşıma modunun kullanılabileceği tesis, sektörde öncü bir “Kara Limanı“ olacak.
HUB KONUMUNDA OLACAK
Marmaray’ın yük taşımaları için kullanılmaya başlanacak yeni tünelinin açılması ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nın hizmete girmesiyle Railport, ticaret hatlarına doğrudan bağlantılı bir lojistik merkezi yani tam anlamıyla bir hub konumunda olacak.
Asya ile Avrupa, Avrupa ile Balkan ve Orta Asya (CIS) ülkeleri arasında geniş bir coğrafyaya hizmet vermesi amaçlanan proje, bu özel konumuyla; ithalat ve ihracat yüklerinin yanı sıra transit yüklere de hizmet verebilecek.
KARA LİMANI RAİLPORT TAM KAPASİTE DEVREYE GİRİNCE…
> Geniş hinterland ağıyla daha da büyüyecek. Asya ile Avrupa arasında ve Orta Asya (CIS) ülkeleri arasında ticaret köprüsü olacak.
> Lojistik rotalarla çok sayıda endüstriyel bölgeler arasında bağlantı kurulacak.
> Tek pencere sistemiyle zaman ve maliyet avantajı sağlayacak. Yüklerin toplanması ve dağıtımı süreçleri daha da kolaylaşacak.
> Depolamadan ambalajlamaya kadar tüm taşımacılık süreçleri için tek noktadan destek sağlanacak.
> Birleşik taşımacılık çözümleri geliştirilecek ve depolama masraflarında tasarruf sağlanacak.
> Türkiye’nin Asya ve Avrupa’ya yakın ve jeostratejik açıdan avantajlı konumunu en iyi şekilde kullanılmış olacak.
> Uzakdoğu, uzak olmaktan çıkacak! Railport Projesiyle; Çin - Türkiye transit süresi 30 günden 15 güne inecek. Yarıya inen taşıma süresiyle, zamandan ve maliyetlerden tasarruf edilecek.
LOJİPORT |