Anasayfaya Dön // GUNCEL HABER   24.05.2022 09:41:30         Karakter boyutu : 11 Punto 12 Punto 14 Punto 16 Punto
 
LOJİSTİK SEKTÖRÜ, "DÜNYANIN DOĞAL LOJİSTİK MERKEZİ TÜRKİYE TOPLANTISI"NDA BULUŞTU
Yorum Yaz      
 
Müstakil Sanayici ve İş İnsanları Derneği (MÜSİAD) Lojistik Sektör Kurulu koordinasyonunda, Mersin’de "TÜİT Dünyanın Doğal Lojistik Merkezi Türkiye Toplantısı düzenlendi.

Gümrükler Genel Müdürü Mustafa Gümüş, MÜSİAD Lojistik Sektör Kurulu Başkanı Mehmet Metin Korkmaz, TÜSİAD Ulaştırma ve Lojistik Kurulu Başkanı Ali Avcı, FIATA Onur Kurulu Üyesi Kosta Sandalcı, ve UND Başkan Yardımcısı Fatih Şener’in konuşmacı olarak katıldığı oturumda lojistik sektörünün stratejik ve milli bir sektör olmasına ilişkin çağrı öne çıktı.

Lojistik Stratejik Ve Milli Bir Sektör Olmalı

Tedarik Zincirinde Millileşme ve transit ticaret konulu oturumda konuşma yapan UND Başkan Yardımcısı Fatih Şener, uluslararası karayolu taşımacılık sektörünün millilik oranına göz kulak olmak ihtiyaçı olduğunu belirtek “ Türkiye’nin etrafındaki ülkelerden İran’daki filonun yaklaşık yarıya yakını, Gürcistan daki filonun yaklaşık %70’i, Bulgaristan da ki filonun %50’ye yakını, Makedonya ve Moldova filolarının önemli oranları sırf Türkiye nin ihracatı taşımak üzere büyümüş filolardır. Bunlar o ülkelerin kendi ihtiyaçlarının da ötesindedir. Her yıl Türkiye yaklaşık 200 bine yakın araç boş girip Türkiye nin ihracat yüklerini alır yani Türkiye aslında mal ihraç etmek için hizmet ithal eden bir ülke konumuna gelmektedir, buna dikkat edilmelidir. Karayolu taşımacılığımızda millilik oranı şuan yüksektir. Denizyolunda ise büyük hatlar var ve gelirin büyük kısmı onlara gidiyor biz sadece küçük kısmından faydalanıyoruz ama uluslararası karayolu nakliyesinde millilik oranı oldukça yüksek bir durumdadır. Ancak sektörümüz millilik oranında aslında göz kulak olmaya ihtiyaçı var” dedi.



Yabancılara uygulanan trafik cezalarından söz eden Şener “ Otoyol ve trafik cezaları tahsilatla yeni başladık yani yıllardan beri yabancı araçlar bizim kullanamadığı ikinci köprü kullanıyordu yakalanması halinde ihlal cezası yiyordu ama bunlar ödeme yapmıyordu. Ticaret Bakanlığı gümrük genel müdürümüzün de katkılarıyla şu anda kapılarda tahsilat başladı yıllardır bizi zayıflatan faktörlerden biri giderilmiş oldu” dedi.

Lojistik Süreçlerin İyileştirilmesi Gerekiyor

Fatih Şener “ Türkiye interlandı itibariyle çok ciddi bir coğrafyanın orta yerinde ve biz bu ticaretin orta yerinde şimdi peki bu orta yerinde olmak doğal bir pozisyon ama ticareti bizim üzerimizden geçmesini sağlar mı? bundan emin olmayın sağlamaz. Bir Finlandiya şirketi yaptığı tren seferi ile Kazakistan, Azerbaycan Gürcistan’a sana geliyor Çin’i ve Türkiye’yi baypass ederek Poti limanından Köstence’ye kadar gelebildi. Coğrafi olarak konumunuzu nerede olduğundan çok bağımsız sizin süreçlerinizinde hızlı olması lazım. Bizim bir an önce kendi coğrafyamızı ticaretin dışında bırakmamak için kolay hızlı ve ucuz hale getirmemiz gerekir" dedi.



 
       

Haber İle İlgili Yapılan Yorumlar

   

 

WhatsApp ile iletişime geç

+90 850 22 608 22

+90 505 993 91 34

+90 553 798 08 62

 

 Nakliye Terimleri & Bilgileri

Sınırlı Sorumluluk Beyanı

Üye Olunuz / Bize Ulaşın / Sanal Pos / Hesaplar

 

 

 

DİĞER SİTEMİZ

Nakliyerehberim Group İnc.

© 2002 - 2022 Tasarım by nakliyerehberim.com.tr