|
FORD, ELEKTRİKLİ ARAÇLARINI SABİT FİYATTAN ÇEVRİM İÇİ SATACAK
|
|
Ford, elektrikli otomobilleri sabit fiyatla sadece çevrim içi satma kararı aldıklarını açıkladı. Bernstein Stratejik Kararlar Konferansı nda konuşan Ford un CEO su Jim Farley, araçları doğrudan müşteriye ulaştıracaklarını ifade etti.
Farley, bu satış stratejisinin lojistik maliyetlerini düşereceğini kaydetti. Şirketin karını korumak için önemli bir adım olduğunu sözlerine ekledi. Çevrim içi satışlarının ne zaman başlayacağına dair net bir tarih açıklanmadı
Farley, Fordu un 2026 yılına kadar yılda 2 milyon elektrikli araç satmayı hedeflediğini de belirtti. Bu açıklamanın Michigan, Ohio ve Missouri deki fabrikalarında çalışacak 6 bin 200 işçi alacaklarını duyurmasından hemen sonra gelmesi dikkat çekti.
Ford un elektrikli araç konusuna öncelik verdiği biliniyor. Şirket, özellikle Avrupa da satacağı tüm otomobillerin 2030 yılına kadar tamamen elektrikli olması yönünde yaptığı çalışmalarla dikkat çekiyor. Ford, Mart ayında elektrikli ve içten yanmalı araçlar için yeniden yapılanmaya gittiğini duyurmuştu,
Aynı ay içinde teknoloji şirketi Cisco ile ortaklık yapacağı haberiyle gündeme geldi. Buna göre Cisco nun bulut bazlı video konferans uygulaması olan Cisco Webex Teams i elektrikli araçlarında kullanacağı açıklandı. Ancak bunun ne zaman gerçekleşeceği konusunda net bir tarih verilmedi. Webex, mesajlaşmasını, sesli ve görüntülü aramaya olanak sağlayan bir işbirliği aracı olarak da biliniyor.
Bir taraftan çevrim içi satış kararı aslında yeni bir pazarlama strateji değil. Çünkü Ford un en güçlü rakibi Tesla, 2019 da çevrim içi araç satışına başlamıştı. Tesla CEO su Elon Musk, bu değişimin masrafları ciddi bir şekilde azaltacağını ve 35 bin dolarlık Model 3 ün sunulmasına yardımcı olacağını söylemişti.
LOJİPORT |