|
“THY CARGO, KENDİ PAYININ DEĞİL, TOPLAM PAZAR PAYININ BÜYÜMESİNİ ÖNEMSİYOR”
|
|
7.Ekonomi ve Lojistik Zirvesi’nde konuşan THY Cargo Genel Müdürü Turhan Özen, Turkish Cargo’nun pazar paylarını artırmak gibi bir motivasyonları olmadığını, hedeflerinin Türkiye’deki toplam kargo pazarını büyütmek olduğunu söyledi.
Yeni dönüşümü havayolu ekseninde değerlendiren Turhan Özen, “Havayolu uluslararası ticaretin yüzde birinden daha az bir büyüklüğü ifade ediyor. Diğer modlarla kıyaslandığında çok küçük. Ama değer olarak bakıldığında havayolu 19 trilyon dolarlık global ticaretin yüzde 35’ine hitap ediyor. Bu rakamın e-ticaretteki gelişmeye bağlı olarak yüzde 45’lere yükseleceğini tahmin ediyoruz” dedi.
Türkiye ihracatının sadece yüzde 8’inin havayoluyla yapıldığını aktaran Özen, “Türkiye’nin ihracatının büyük bölümü AB’ye yapıldığı için durum böyle. Karayoluyla AB’ye rahat ihracat yapıldığını düşünürsek Belçika gibi bazı ülkelerde değer bazında oranın yüzde 35’lere çıkması ticaret ürünlerindeki değişimi gösteriyor” diye konuştu.
Pandeminin ilk döneminde havayolu taşımacılığının çok zorlandığını bunun sebebinin de kargo taşımalarının yolcu taşıma uçaklarıyla yapılması olduğunu söyleyen Özen, sözlerine şunları ekledi:
“Bugün itibarıyle Turkish Cargo’nun pazar payı yüzde 61. 2013-2021 yılları arasında payımız yüzde 61’den yüzde 68’e yükseldi. Bizim motivasyonumuz pazar payımızı artırmak değil. Yüzde 75 pazar payı alma hedefinde değiliz. Bunun yerine biz Türkiye hava kargo pazarının iki katına çıkmasını tercih ediyoruz. Milli havayolu olmanın getirdiği hizmet ve servis bilinciyle hava kargo sektöründe hizmet kalitesinin artırılmasını amaçlıyoruz.”
LOJİPORT |