|
PEUGEOT 408’DE TANITIM ÖNCESİ SON TESTLER
|
|
Dünyanın önde gelen otomobil üreticilerinden PEUGEOT yepyeni modeli 408’in detaylarını henüz kamuflajla gizlese de mükemmellik yolunda testler gerçekleştirmeyi sürdürüyor.
Yeni tasarım anlayışı, yepyeni aslanlı logosu ve marka kimliği ile mükemmele ulaşma yolunda dönüşüme giren PEUGEOT, her yeni modelinde bu mükemmelliğe ulaşmak için yoğun mesai harcamaya devam ediyor. Fransız üretici, henüz detayları gizliliğini koruyan yepyeni modeli 408’de de bu amaç doğrultusunda eksiksiz bir test süreci gerçekleştiriyor. Kaynakları en iyi şekilde kullanmak ve geliştirme sürecini hızlandırmak üzere her şeyden önce gelişmiş bilgisayar programları yardımıyla farklı simülasyonlar uygulanıyor. Ardından otomobilin her bir parçası ve modülü üzerinde bir dizi testi kapsayan Dahili Doğrulama Planı (IVP) devreye alınıyor. Bu kapsamlı testlerin ardından yollarda göreceğimiz yeni PEUGEOT 408 de, yenilikçi tasarımı ile fark yaratmaya hazırlanıyor. Dinamik hatları ve benzeri görülmemiş yenilikçi yapısıyla dikkatleri üzerine çekmeye hazırlanan 408, 2022 Haziran ayının son haftasında otomobil severlere resmi olarak tanıtılacak.
1 milyon 100 bin kilometre yol kat etti
Doğrulamadan sorumlu ekipler, yeni 408 in yoğun kamuflajlı ilk örneklerini alarak çizgilerin ve hacimlerin algısını bulanıklaştıran grafiklere sahip yapışkan bir film tabakasının altına, illüzyonu tamamlamak için plastik ve köpük elemanlar yerleştirerek test otomobillerini üretti. Yeni PEUGEOT 408 bu test otomobilleri ile tüm olası koşullarda, farklı yol şartlarında ve birçok iklimde toplamda yaklaşık 1.100.000 km yol kat etti. Su geçiş noktaları, asfalt ve engebeli yollar, çakıl, aşırı sıcak, aşırı soğuk, gece ve gündüz her türlü olası koşul tekrar tekrar test edildi, incelendi ve değerlendirildi. Bu zorlu koşullarda kat edilen her kilometre, normal bir kullanıcı tarafından kat edilen onlarca kilometreye eşdeğer.
peugeot-408-2.jpgBir insanın dayanabileceğinden daha yüksek gerilim
PEUGEOT 408 üzerinde uygulanan testler, gün geçtikçe daha da sert bir hal alıyor. Aracın kamuflajı, zaman içinde ve test koşulları gerektirdiğinde hafiflerken gözden uzak test alanlarında, laboratuvarlarda ve rüzgâr tünellerinde, kamuflajı olmayan otomobiller, çoğu zaman yolda yapılanlardan da zor koşullarda birçok teste tabi tutuluyor. Dört sütunlu bir tezgâh, otomobilin yapısal yorgunluğunu ölçmek için aşırı gerilimler uyguluyor. Bir insanın direksiyon başında oturarak bu makinenin araca uyguladığı gerilime dayanması imkânsız.
“Amacımız mükemmellik”
PEUGEOT 408 Proje Direktörü Emmanuel LAFAURY, “Amacımız mükemmellik. Yeni PEUGEOT 408 in sadece teknik niteliklerini değil, aynı zamanda müşteri performansını, yani kullanıcılarının karşılaşabileceği her durumu test etmek için çalışıyoruz. Her testte, yoldaki, laboratuvarlardaki ve test alanındaki zorluğu arttırıyoruz. Hedeflediğimiz mükemmelliğe ulaşmak için kendimizi zorluyoruz. Bu proje üzerinde çok çalışmak gerçekten bir zevk, çünkü her birimiz yeni 408 e aşığız” şeklinde konuştu.
Çekici bir silüet ile yepyeni bir PEUGEOT modeli
Kamuflajlı yeni 408, yükseltilmiş bir gövdeye ve büyük jantlara sahip dinamik bir model olarak göze çarpıyor. Markanın diğer modellerinde de göze çarpan ‘kedi’ duruşu sergiliyor. Yüksek sürüş keyfi sunmak üzere tasarlanan yeni PEUGEOT 408, hava akışını her açıdan optimize eden son derece kapsamlı aerodinamik çalışmalardan geçti.
Yeni PEUGEOT modeli Çin’de 408X ve Çin dışında PEUGEOT 408 adı altında pazarlanacak.
LOJİPORT
|