|
TOYOTA, SUZUKİ VE DAİHATSU ELEKTRİKLİ KAMYONET ÜRETİMİ İÇİN GÜÇBİRLİĞİ YAPIYOR
|
|
Japon devleri Toyota, Suzuki, Daihatsu ve Commercial Japan Partnership Technologies, önümüzdeki yıl için bir elektrikli ticari kamyonet üretmek amacıyla işbirliği yapma kararı aldı.
Otomotiv sektöründe son yılların en popüler konularından biri elektrikli araçlar ve bu araçların seri üretiminin gerçekleştirilmesi. Her ne kadar elektrikli araç denildiğinde önce otomobiller düşünülüyor olsa da, özellikle toplu taşıma ve lojistik araçları için de hummalı bir çalışma söz konusu.
Bu pazardaki rekabetten geri kalmak istemeyen Japon devleri şimdi güçlerini birleştirerek elektrikli hafif ticari kamyonet üretimi gerçekleştirmek için bir araya geldi. Toyota nın başını çektiği grupta Suzuki, Daihatsu ve CJPT (Commercial Japan Partnership Technologies) yer alıyor.
elektrikli-kamyon-isbirligi2.jpegHafif ticari kamyonet için büyük iş ortaklığı!
Yeni araç için kolları sıvayan firmalardan Suzuki ve Daihatsu, küçük araçlar üretmekteki bilgilerini kullanacak. Toyota ise bu araç için gerekli olan elektrikli güç ünitesi ve güç sistemi konusunda destek verecek. CJPT ise aracın enerji yönetim sistemleri için uzmanlığını devreye sokacak. Böylelikle Japon menşeli bu araç, piyasadaki rakiplerinden çok daha uygun fiyatlı olarak hayatımıza girecek.
Toyota dan yapılan açıklamada, yakıt hücreli elektronik araçların Tokyo da Fukushima İdari Bölgesi nde yapılacak sosyal projeler için kullanılacağı açıklandı. Firma ayrıca yakıt hücreleriyle çalışan hafif ticari araçlar geliştirmekte olduklarını da duyurdu. Bu projede CJPT, Hino Motors ve Isuzu nun da kendileriyle birlikte çalıştığını belirtti.
Toyota açısından baktığımızda bu çalışmaların, firmanın karbon nötr hale gelme planlarının bir parçası planlandığını görüyoruz. Yeni hafif elektrikli kamyonet sayesinde orta mesafede taşımacılık yapmak mümkün olacak, ayrıca doğal afet durumlarında tahliye işlemleri de kolaylaşacak. Böylelikle karbon salınımı da önemli ölçüde azalmış olacak.
Projede ilk aşamada süpermarketler ve zincirlere dağıtım yapılacak. Araçlar bir enerji yönetim ağı ile birbirlerine bağlı olacak. Bütün kamyonetler birbirlerinin konum, trafik, batarya durumu, istasyon konumu gibi bilgilerini kullanarak en verimli sürüşü bulmaya çalışacak.
LOJİPORT |