|
“BURSA’DA TIR’LAR YÜKLERİN %99’UNU, KAMYONLAR İSE %1’İNİ ALIYOR”
|
|
Oba Lojistik Müdürü Mehmet Odabaş, "Bursa nın yük taşıma kapasitesi oldukça yüksek. TIR esnafı bizim verdiğimiz işlerin yüzde 99 unu alan esnaflardır. Kamyon esnafı ise yüzde 1 oranında iş alabiliyor” diyor.
mehmet-odabas.jpeg
Bursa Kamyon ve Tır Garajı nda faaliyet gösteren ve kurumsal birçok firmanın lojistik yükünü alan firmanın müdürü, kamyon esnafının kendi bünyelerinde yüzde 1 lik oranda iş alabildiğini ifade etti. Bursa nın lojistik ihtiyacının yüzde 60 ını yüklenen Oba Lojistik Müdürü Mehmet Odabaş, kendi verilerine göre Bursa da kamyoncuların iş alabilme oranının yüzde 1 olduğunu ifade etti.
Odabaş, "Bursa nın yük taşıma kapasitesi oldukça yüksek. Tır esnafı bizim verdiğimiz işlerin yüzde 99 unu alan esnaflardır. Kamyon esnafı ise yüzde 1 oranında iş alabiliyor. Bunun en önemli nedeni kilometre başına maliyetlerinin çok yakın olmasıyla beraber tırların maksimum 25 ton taşıma kapasitesine karşın kamyonların 15 ton taşıma kapasitesi olmasıdır. Firmalar tırlara iş verirken yaklaşık yüzde 20 kar ediyor. 2 kamyon göndermek yerine 1 tır göndererek taşıma işleminden ciddi kar etmiş oluyor" diye konuştu.
yusuf-aydin.jpeg
Bursa Kamyoncu ve Kamyonetçiler Odası Başkanı Yusuf Aydın ise kendilerine iş bulamıyoruz diye gelen kamyon esnafı olduğunu fakat bunun nedeninin tırlara iş verildiği için değil, piyasada iş olmadığı için olduğunu söyledi. Başkan Aydın, "2 binden fazla esnafımız odamıza kayıtlı. Esnafımızın yakıt, amortisman, lastik, yemek gibi masrafları afaki artmış durumda. Komyonunu satıp tır alan oluyor. Ya da satıp borcunu ödeyen oluyor. Bunlara karşın sıfır kamyon alabilen esnaf neredeyse yok. 2 nci el almaya kalksa 300 bin liradan başlıyor. Vatandaş kamyon alacağına tır almayı yeğliyor" dedi.
"2 KAMYON YERİNE 1 TIR"
"Kamyon esnafımız iş yapıyor olsa da maliyetler zorluyor. Tırların işleri aldığı için işsiz kalan esnaf şikayeti almadık. Piyasada iş bulamayınca birkaç gün arabası yatan esnaf şikayetleri alıyoruz. Şu da bir gerçek; Tırın taşıma kapasitesi kamyonun neredeyse 2 katı. O yüzden fabrikalar 2 kamyon yerine 1 tır göndererek kar etmeye çalışıyor. Yol, köprü, yakıt gibi maliyetlere bakıldığında ise az bir fark olduğu için tır esnafı fiyatlamada çok rahat davranabiliyor. Kamyon esnafının maalesef öyle bir şansı olmuyor" ifadelerinde bulundu.
ERCAN ÇALIŞIR / BURSADA BUGÜN
LOJİPORT |