Anasayfaya Dön // ONEMLİ NAKLİYE BİLGİLERİ   22.09.2022 16:09:40         Karakter boyutu : 11 Punto 12 Punto 14 Punto 16 Punto
 
LOJİSTİKTE YABANCI YATIRIM HIZ KAZANDI
Yorum Yaz      
 
Pandemi ve Rusya-Ukrayna savaşıyla Türkiye’nin küresel tedarik zincirinde rolünün artması, yabancı lojistik şirketlerinin pazara yönelik yatırım iştahını kabarttı. Mevcut yabancı şirketler yatırımlarını büyütürken, pazara yeni oyuncular giriyor.

Lojistik sektöründe yabancı yatırım hareketlendi. Pandemi ve Rusya- Ukrayna savaşıyla Türkiye’nin küresel tedarik zincirinde rolünün artmasıyla bir yandan Türkiye’de faaliyet gösteren MSC, Rhenus, DFDS, Rif Line MOL Group yatırımlarını hızlandırırken, diğer yandan pazara yeni oyuncular giriyor. Son olarak Danimarkalı lojistik devi Blue Water Shipping İstanbul ve İzmir’de ofis açtı.

Türkiye’nin dış ticaretindeki artışa rağmen, lojistikteki büyümenin aynı hızda ilerleyemediği dile getiriliyor. Türkiye’deki lojistik firmalarının çoğunluğu bir yandan geçiş problemleri ve vize engelleriyle boğuşurken, diğer yandan artan maliyetler, finansmana erişimde yaşanan zorluklar, bürokratik engeller nedeniyle hedefl edikleri büyümeyi sağlamakta zorluk çekiyor. Bu durum, yabancı şirketler için bir fırsat doğuruyor. Kur avantajını da kullanan yabancı şirketler, Türkiye’deki büyüyen lojistik pazarından daha fazla pay almak için yatırım yapıyor. Yatırım iştahında Türkiye merkezli operasyonlarda elde edilen başarılı sonuçların etkili olduğu bildiriliyor.

Dünya çapında 70 ofisi ve 2 bin çalışanı bulunan Danimarka’nın köklü lojistik şirketlerinden Blue Water Shipping, yeni yatırımları doğrultusunda Türkiye pazarına giriş yaptı. Müşterilerine denizyolu, demiryolu, havayolu, karayolu taşımacılığının yanı sıra, hızlı kurye servisi, liman hizmetleri, ısı kontrollü taşımacılık, proje ve fuar taşımacılığı hizmetleri de sunuyor.

“Kaliteli lojistik talebi artıyor”

Blue Water Shipping Global Direktörü Palle Kamstrup, Türkiye pazarına yatırım yapma nedenlerini şu sözlerle açıkladı: “Son iki yılda küresel tedarik zinciri gereksinimleri, kapasite sıkıntısı ve yüksek navlun oranlarından kaynaklanan zorluklarla beraber, giderek daha fazla şirket pazara yakın kaynak arayışına girdi. Türkiye de üretimle birlikte uluslararası ticaret de artış gösteriyor. Bu alanda yüksek kaliteli lojistik hizmet ve çözümlere yönelik artan bir talep olduğunu görüyoruz.

Sektördeki konumumuza, bilgi birikimimize ve deneyimimize inanarak, Türkiye’deki iki yeni lokasyonumuzun bize önemli bir pazar erişimi sağlayacağından eminiz.” Blue Water Shipping Türkiye Genel Müdürü Alper Türe oldu. Türe, Türkiye ofislerinin Blue Water Shipping’in büyüme yolculuğunu güçlendireceğini ve şirketin pazarda önemli roller üstleneceğini ifade etti. Şirketin, önümüzdeki dönemde Türkiye’de yeni ofisler açması bekleniyor.

“Türkiye, tedarik zincirlerinin kalbi”

Avrupa, Asya ve Güney Amerika da faaliyet gösteren Alman lojistik devi Rhenus’un Logistics Üst Yöneticisi (CEO) Tobias Bartz da geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, yakın üretim merkezlerinin ve lojistiğin yüksek kullanılabilirliğinin giderek daha önemli hale geldiğini belirterek, bunun son iki yılda Türkiye ye yoğun bir şekilde yatırım yaptıklarını söylemişti. Bartz ayrıca Türkiye yi "tedarik zincirlerinin kalbi" olarak gördüklerini ifade etmişti.

KPMG Lojistik Güven Endeksi’nde de Türkiye taşımacılık sektörünün uzun vadede olumlu bir tablo çizdiğine vurgu yapılmıştı. KPMG Türkiye Taşımacılık Sektör Lideri Yavuz Öner, “Taşımacılık sektörünün hizmet ihracatı içerisinde geçtiğimiz yıl 12,6 milyar dolarlık bir payı mevcuttu, bu payın açıklanan devlet destekleriyle birlikte önemli bir artış kaydedeceği öngörülüyor” dedi.

ALMAN TX, TREN TERMİNALİ YATIRIMI PLANLIYOR

Türkiye ye yatırım planlayan şirketlarden biri de İtalyan devlet demiryollarının satın aldığı Alman TX Logistik. Rif Line işbirliğinde pazara giren şirketin, Türkiye’de tren terminali yatırımı planladığı öğrenildi. Türkiye, özellikle pandemide rekor karlılıklara imza atan denizcilik şirketlerininde odağında. Konteyner devi Evergreen haziran ayında Türkiye’de kendi şirketini kurarken, denizcilik devi MSC de pazardaki yatırımlarını hızlandırdı. DFDS, Ekol ü satın almak için çalışmalarını sürdürüyor. Önceki hafta Türkiye’yi ziyaret eden Japon MOL Group’un üst yöneticilerinden Kenta Matsuzaka ve Avrupa ve Afrik Genel Temsilci Tatsuro Watanabe de DÜNYA’ya yaptıkları açıklamada, Türkiye’de yatırımları hızlandıracaklarını söyledi. Şirket özellikle Türkiye-Afrika arasında lojistik ağı kurmak istiyor.

Aysel YÜCEL – DÜNYA GAZETESİ/SEYİR DEFTERİ

LOJİPORT
 
       

Haber İle İlgili Yapılan Yorumlar

   

 

WhatsApp ile iletişime geç

+90 850 22 608 22

+90 505 993 91 34

+90 553 798 08 62

 

 Nakliye Terimleri & Bilgileri

Sınırlı Sorumluluk Beyanı

Üye Olunuz / Bize Ulaşın / Sanal Pos / Hesaplar

 

 

 

DİĞER SİTEMİZ

Nakliyerehberim Group İnc.

© 2002 - 2022 Tasarım by nakliyerehberim.com.tr