|
MSC NİN SİPARİŞ DEFTERİ, HAPAG-LLOYD UN TOPLAM KAPASİTESİNE EŞDEĞER
|
|
ALPHALINER verileri, Mediterranean Shipping Co nun (MSC nin) sipariş defterinin şu anda, beşinci en büyük okyanus gemisi Hapag-Lloyd un toplam kapasitesine eşdeğer, göz alıcı 1,76 milyon TEU seviyesinde olduğunu gösteriyor.
Londra dan The Loadstar, istatistiklerin 2M Alliance ın geleceğini sorgulamaya yol açtığını bildirdi.
Muazzam yeni inşa programının yanı sıra msc, S&P pazarında oldukça aktif ve Ağustos 2020 den bu yana yaklaşık 240 adet ikinci el gemiyi güçlü bir şekilde satıyor.
Bu, filosunu 4,5 milyon TEU ya çıkardı ve 2M ortağı Maersk ile arasına yaklaşık 200.000 TEU kapasiteli gün ışığı koydu.
Şimdi MSC CEO su olan eski Maersk yöneticisi Soren Toft, bu haftaki üçüncü çeyrek ticaret ve görünüm değerlendirmesinde, enflasyon, faiz oranları ve enerji fiyatlarındaki artış nedeniyle önümüzde bazı zor çeyrekler olacağı konusunda uyardı.
Bununla birlikte, olumlu kalmak için pek çok neden vardı ve hizmet teklifimizi daha da genişletmek için sadece hava kargo değil, kara tarafında da başka çözümler geliştiriyoruz dedi.
Maersk ve MSC arasındaki 10 yıllık 2M gemi paylaşım anlaşmasının süresi 2024 te sona erecek. 2014 yılında MSC, ilgili sipariş defterleri göz önüne alındığında küçük ortaktı ve Maersk in vadesi gelen sadece 380.000 TEU tonajı vardı. önemli ölçüde tersine döndü.
İçeriden bir kaynak, The Loadstar a iki operasyon ekibi arasındaki toplantıların genellikle "çarpık" olduğunu ve kapasite konularında "ciddi anlaşmazlıkların" düzenli olarak "en üst düzeyde" reddedilmek zorunda olduğunu söyledi.
Ancak geçen ay Maersk CEO su Soren Skou, MSC ile ittifak ortağı olarak devam etme konusunda çok olumluydu. 10 yıllık sürenin sonunda 2M nin 12 aylık aralıklarla yenilenebileceği anlaşıldı.
Vespucci Maritime CEO su Lars Jensen, agresif büyüme stratejisiyle MSC nin kendisini bağımsız bir küresel operatör olmak üzere konumlandırabileceğini öne sürüyor.
"Filoyu büyütmek, MSC nin büyük doğu-batı ticaret yollarında geniş ve rekabetçi bir ağ oluşturmak için artık bir ittifakın üyesi olması gerekmediği bir ölçeğe ulaştığı bir geleceğe giden yolu önemli ölçüde açıyor" dedi.
Analist, "Aslında, yine kendi kaderinin efendisi olur" diye ekledi.
ALINTI: DENİZHABER.COM
LOJİPORT |