Anasayfaya Dön // ONEMLİ NAKLİYE BİLGİLERİ   8.06.2023 21:31:14         Karakter boyutu : 11 Punto 12 Punto 14 Punto 16 Punto
 
BTK HATTI ÜZERİNDEN 6.5 MİLYON TON YÜK TAŞINMASI HEDEFLENİYOR
Yorum Yaz      
 
Genel Müdür Yardımcısı Çetin Altun "Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı üzerinden konteynerlerin Çin’den Türkiye’ye 12 günde, Çin’den Avrupa’ya 18 günde ulaşması mümkün. BTK hattından uzun vadede 6,5 milyon tonun üzerinde yük taşınmasını hedefliyoruz" dedi.

Ulaştırma Eğilimleri ve Ekonomisi Çalışma Grubu (WP.5) Başkanlığının, Trans-Hazar ve Almatı-İstanbul Koridorları EİT/BMAEK Koordinasyon Komitesi İkinci Toplantısı için Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu ve Ekonomik İşbirliği Teşkilatı ile Türkiye, Azerbaycan, İran, Gürcistan, Kazakistan, Özbekistan demiryolu idareleri temsilcileri 6-8 Haziran tarihlerinde İstanbul’da bir araya geldi.

TCDD Taşımacılık Genel Müdürlüğü ev sahipliğinde gerçekleştirilen toplantıya, Genel Müdür Yardımcı Çetin Altun, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürü Burak Aykan, BMAEK Ulaştırma Eğilimleri ve Ekonomisi Çalışma Grubu Başkanı Es de Wit, EİT Ulaştırma ve Haberleşme Dairesi Başkanı Akbar Khodaei ve üst düzey yetkililer katıldı.

Toplantının açılışında konuşma yapan TCDD Taşımacılık Genel Müdür Yardımcısı Çetin Altun, üye ülkeleri arasında ve üye ülkelerinin üçüncü ülkelerle ulaştırmanın geliştirilmesi alanınıda işbirliğinin vurgu yaparak bölgede daha etkin bir işbirliği ortamı tesis edilmesinin önemine dikkat çekti.

BTK Demiryolu Hattından Uzun Vadede 6,5 Milyon Tonun Üzerinde Yük Taşınması Hedefliyoruz

Genel Müdür Yardımcısı Çetin Altun sözlerini şöyle sürdürdü: “Yurt içi ve yurt dışında günde ortalama 200 tren seferiyle 88 bin ton yük taşıyoruz. 30 Ekim 2017 tarihinde açılışı yapılan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı Orta Koridor ile Asya’dan Avrupa’ya; Rusya’dan Ortadoğu, Afrika’ya kadar geniş bir hinterlantta taşımacılık imkânı sunarken oluşturulan bu demiryolu koridoruna talep giderek artıyor. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ve Demir İpek Yolu, daha ekonomik, daha kısa, daha güvenli ve iklimi daha elverişli olması gibi sunduğu pek çok avantaj sayesinde çok önemli bir uluslararası demiryolu koridoru olarak ön plana çıkıyor. Marmaray Boğaz Tüp Geçişi; Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı, Orta Koridor’un altın halkası olarak kıtalar arasında kesintisiz demiryolu taşımacılığına imkân sağlıyor. Orta koridor ve Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı üzerinden konteynerlerin Çin’den Türkiye’ye 12 günde, Çin’den Avrupa’ya 18 günde ulaşması mümkün. BTK Demiryolu hattından uzun vadede 6,5 milyon tonun üzerinde yük taşınması hedefliyoruz.

Demir Yolu Yük Taşıma Hacminin Yıllık 1 Milyon Tona Çıkarılması İşbirlikleri Devam Ediyor

Genel Müdür Yardımcısı Altun: ”28-29 Nisan 2019 tarihlerinde Tahran’da gerçekleştirilen Türkiye-İran Karma Ulaştırma Komisyonu 8. Toplantısı’nda alınan kararlar uyarınca, iki ülke arasındaki 2019 yılında 350 bin ton olan demiryolu yük taşıma hacminin yıllık 1 milyon tona çıkarılması amacıyla işbirliği içerisinde çalışmalarımız devam etmektedir. Ayrıca, Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı kapsamında, Ülkemizden İran (İnceburun) – Türkmenistan (Etrek) sınır bağlantısı üzerinden Afganistan’a Kuruluşumuz tarafından gerçekleştirilen yardım taşımaları devam ediyor. İran/Türkmenistan sınır bağlantısı Sarakhs üzerinden de Orta Asya ülkeleri ile yük taşımacılığı devam ediyor” dedi.

LOJİPORT
 
       

Haber İle İlgili Yapılan Yorumlar

   

 

WhatsApp ile iletişime geç

+90 850 22 608 22

+90 505 993 91 34

+90 553 798 08 62

 

 Nakliye Terimleri & Bilgileri

Sınırlı Sorumluluk Beyanı

Üye Olunuz / Bize Ulaşın / Sanal Pos / Hesaplar

 

 

 

DİĞER SİTEMİZ

Nakliyerehberim Group İnc.

© 2002 - 2022 Tasarım by nakliyerehberim.com.tr