|
UND BAŞKANI ARAS, SEÇİM STARTINI MARDİN DE VERDİ
|
|
UND Başkanı Aras, seçim startını Mardin de verdi UND Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aras, Mardin’de sektör mensuplarıyla bir araya gelerek seçim çalışmalarına start verdi. 22 maddelik seçim beyannamesini açıklayan Aras, UND’nin yapacağı çalışmaları ve hedeflerini anlattı.
UND’nin yaklaşan Seçimli Genel Kurulu için hazırlıklara başlayan UND Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aras, seçim çalışmalarına Mardin’den başladı. 9 Şubat’ta bölge nakliyecilerinin katılımı ile gerçekleştirilen toplantıda, UND’nin önümüzdeki dönemde yapacağı çalışmalar ve hedeflerini anlatan Aras, 22 maddelik seçim beyannamesini açıkladı.
serafettin-aras2.jpgGüçlü UND, güçlü sektör, güçlü Türkiye hedefiyle yola çıktıklarını kaydeden Aras, ‘’Sektörü için çalışan UND’nin, Türkiye’nin ihracat hedefinin güvencesi’’ olduğu gerçeğini bilerek önceliklerini buna göre belirlediklerini söyledi.
Aras, “Dünyada ve bölgemizde cereyan eden gelişmeleri dikkate alarak; derneğimiz vizyonu çerçevesinde, Türk karayolu eşya taşımacılığı ve lojistik sektörünün; küresel gelişmelerden haberdar olmasını, önüne çıkabilecek risklerden korunmasını, fırsat ve imkanlardan yararlanmasını sağlayarak, ulusal ve uluslararası ölçekte stratejik iş birliklerine devam ederek sektörün etkin yönetilen, topluma ve çevreye saygılı çağdaş müesseseler olarak yoluna devam etmesine öncü olacağız” dedi.
serafettin-aras.jpegSeçim Beyannamesi:
1. İzinli Gönderici kapsamında kapılardan öncelikli geçiş uygulamasının iptalini sağlayacağız.
2. Ülkemizin her yerinden İhracat Beyannamesi açılarak talep edilen her gümrük idaresinden Mühür Tatbiki yapılmasını sağlayacağız.
3. Gümrük Kanunu’nun 235 inci maddesi kapsamında uygulanan orantısız cezaları ortadan
kaldırılmasını sağlayacağız.
4. Muratbey Gümrük Sahasına ilave alan kazandırılarak yaşanılan bekleme sürelerini ortadan kaldıracağız.
5. Erenköy Gümrüğünün yeni bir alanda ve modern bir gümrük alanı haline getirilmesini
Sağlayacağız. Proje tamamlanıncaya kadar mevcut Erenköy Gümrüğünü daha güvenli ve hızlı çalışır hale getireceğiz.
6. Parsiyel eşyanın geçici depolanan eşya statüsünde iki iş günü antrepoya konulabilmesini ülke genelinde sağlayacağız.
7. İzinli Alıcı Uygulamasının yaygınlaştırılması sağlayarak firmaların iç gümrüğe uğrama
zorunluluğunu ortadan kaldıracağız.
8. Dereköy-Malko Tarnova Sınır Kapısının minivan araç geçişleri için kullanıma açılmasını
sağlayarak Kapıkule ve Hamzabeyli sınır kapılarının yükünü azaltacağız.
9. Vize sorunlarının çözümlenmesi amacıyla “TIR Sürücülerinin Öncelikli ve Acil” kategorisine alınması için çalışacağız.
10. U-ETDS ve E-İrsaliye entegrasyonunu sağlayarak yabancı plakalı araçların da sisteme dahil edilmesini sağlayacağız; böylelikle haksız rekabetin önünde geçeceğiz.
11. Avrupa ülkelerinde olduğu gibi ülkemiz mevzuatında da Profesyonel TIR Sürücülerinin yaş sınırı uygulamasının artırılmasını sağlayacağız; böylelikle hem sektörümüzün sürücü eksikliği sorunun çözümüne bir nebze de olsa destek olacak hem de tecrübeli sürücülerimizin
istihdamına katkı sağlayacağız.
12. Yurtiçinde ve yurtdışında haksız rekabet yaratan uygulamaların ortadan kaldırılması için BAG Modeli “Ulaştırma Polisi/Müfettişliği” kurulması için çalışacağız.
13. Stratejik ülkeler öncelikli olmak üzere Ulaştırma Müşavirliği Birimlerinin kurulması için
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız ile birlikte çalışacağız.
14. Sektörün Trafik ve Yeşil Kart Sigorta maliyetlerinde yaşadığı sorunu çözecek ve “365 gün Risk Varsayımı ile Sigorta Poliçesi yapılması” için her türlü girişim ve çalışmayı hayata geçireceğiz.
15. Başta Avrupa Birliği olmak üzere sektörümüzü ilgilendiren tüm uluslararası kuruluşlarla Türk taşımacılarının haklarını savunmaya devam edeceğiz.
16. Geçiş Belgesi engeli yaşadığımız kısıtlamaları ortadan kaldırmaya çalışacağız.
17. Orta Koridor ve Kalkınma Yolu Projesi gibi ulaştırma koridorlarında, Türk taşımacısının
potansiyelinin artırılması için çalışacağız.
18. Alternatif güzergahların oluşturulması amacıyla; Avrupa, Rusya, Kuzey Afrika ülkelerinin
hedef limanlarına yeni Ro-Ro hatlarının kurulması için çalışacağız,
19. Türk taşımacılık sektörünün rekabetini etkileyecek ulusal mevzuat uygulamalarının
kaldırılmasını sağlayacağız.
20. Dijitalleşme sayesinde Geçiş Belgelerinin tahsisinde eşit şartların sağlanması için çalışacağız.
21. “Sınırda Karbon Düzenlemesi” ve “Karbon Ayak İzi Hesaplamaları” konularında sektörümüzü doğru bilgi ile destekleyeceğiz.
22. Sektörün insan kaynağı gelişimine desteğimizi devam ettireceğiz…
LOJİPORT |