|
INTEREAST LOGİSTİCS, İSKANDİNAVYA YA İHRACAT ARTINCA, TESLİM SÜRESİNDE GAZA BASTI
|
|
Intereast Logistics, İskandinavya ya ihracat artınca, teslim süresinde gaza bastı İsveç merkezli küresel lojistik şirketi Intereast Logistics de artan ilgi üzerine Türkiye-İskandinavya hattında ultra ekspres hizmetiyle 12 günü bulan teslimat süresini 5 güne kadar indirdi.
Türkiye’nin İskandinav ülkeleri ile dış ticareti, son yıllarda hızlı bir büyüme kaydetti. TÜİK verilerine göre son 5 yılda Türkiye’nin İskandinav ülkeleriyle dış ticaret hacmi yüzde 35 artarak geçen yıl 10,7 milyar dolara çıktı. İsveç’in NATO üyeliğinin onaylanması ise bu ülke ile ticari ilişkilerde, hacmin daha da artması beklentisine yol açtı. Türk ihracatçıları ve girişimcileri İskandinavya’da yeni arayışlara yönelirken bu ilgi lojistik operasyonları da artırıyor.
İsveç merkezli küresel lojistik şirketlerinden InterEast Logistics’in Türkiye Ülke Müdürü Murat Kaya, Romanya, Polonya ve İsveç’te kurdukları yaygın lojistik ağ sayesinde, Türkiye-İskandinavya hattında ultra ekspres teslimat hizmeti sunduklarını belirtti.
muratkaya-1.jpg12 günlük taşıma süresini 5 güne indirdi
Kuzey rotası üzerinde bulunan Romanya ve Polonya’daki 35 bin metrekarelik geniş depolama imkanlarına ve güçlü lojistik altyapılarına dikkati çeken Kaya, “Türkiye’den hareket eden tırı, oluşturduğumuz altyapı sayesinde 5 günde İsveç’e ulaştırıyoruz. Bunu yapan ilk ve tek şirket biziz. Önceden bu kadar sistematik taşıma yoktu, şimdi artan ilgiyle düzenli servisler kurduk.” dedi.
Filolarında 700’den fazla tır ve hemen her sektörden yüke uygun ekipman altyapısına sahip olduklarına işaret eden Kaya, Türkiye ile İsveç, Norveç, Danimarka ve Finlandiya taşımalarında pazar paylarını artırmak için iddialı hedefler koyduklarını söyledi.
“Batı ve Orta Avrupa pazarı doydu, İskandinavya fırsatlar sunuyor”
Geleneksel Avrupa pazarının doyma noktasına ulaştığını ve rekabetin güçleştiğini vurgulayan Kaya, şunları kaydetti:
“Kuzey ülkeleri yeni fırsatlar sunuyor. Bölgenin, AB ortalamasının üzerindeki yüksek alım gücü, ticareti de daha karlı hale getiriyor. Türkiye, dinamik üretim altyapısıyla kuzey ülkelerinin önemli bir tedarikçisi olabilir ve bunu hedeflemeli. İsveç, bu ülkelere ulaşmada kapı konumunda. İsveç’teki operasyon üstünlüğümüz sayesinde İskandinavya pazarının kapısını Türk girişimcilere aralıyoruz.”
İsveç ve komşularının Türkiye açısından özellikle tekstil, otomotiv, gıda, mobilya, elektronik aletler ve beyaz eşya gibi sektörlerde büyük bir ihracat potansiyeli barındırdığını vurgulayan Kaya, “İsveç’in NATO üyeliği sonrası bu potansiyelin önemli ölçüde kullanılabileceğini düşünüyoruz. Bütün hazırlıklarımızı bu yönde yapıyoruz.” görüşünü de paylaştı.
LOJİPORT |