|
FLO GROUP LOJİSTİK OPERASYONLARDAKİ BAŞARISINA KÜRESEL KİMLİK KAZANDIRACAK
|
|
E-ticaret kanalında yıllık yaklaşık 9 milyon adet ürün sevkiyatı gerçekleştiren FLO Group, hayata geçirdiği projelerle lojistiği etkin ve verimli kullanarak siparişleri doğru zamanda alıcıya ulaştırıyor. Depolamada otomasyon yatırımları ile kurguladıkları lojistik modelini dağıtımda da hız ve izlenebilirliği sağlayacak ertesi gün teslimat ve randevulu iade gibi modellerle desteklediklerini belirten FLO Group E-ticaret ve Uluslararası Lojistik Direktörü Ayşe Mine Çelebi İpekoğlu, hedeflerinin e-ticaret operasyonlarında yakaladıkları başarıyı e-ihracatta faaliyet gösterdikleri diğer ülkelere taşımak olduğunu söyledi. FLO Group, hangi kanallardan müşterilerine ulaşıyor? E-ticarette nasıl bir yapılanmanız var? FLO Group olarak bugün çok kanallı, çok markalı yapımızla 3 kıtada 25 ülkede 800’ü aşkın mağazamızla müşterilerimize hizmet veriyoruz. Grubumuzun amiral gemisi olarak nitelendirdiğimiz FLO ile yarım asrı aşkın bir sürede ayakkabı deyince Türk halkının aklına gelen ilk markalarından biriyiz. Türkiye’nin sneaker ve giyim zinciri IN STREET ile perakendecilik faaliyetlerimizi sürdürürken monobrand mağazacılık tarafında da Lumberjack, Nine West ve Reebok mağazalarımızla operasyonlarımızı yürütüyoruz. 360 derece entegre perakendecilik yaklaşımımızla mağazacılığın yanı sıra e-ticaret ve toptan satış kanallarımız ile yurt dışında büyüyoruz. Kendi e-ticaret kanallarımızın yanı sıra yurt dışında 22 ülkede global ve lokal pazaryerlerine entegre olarak online satış çalışmalarımızı yürütüyoruz. E-ticaret kanalımızda müşterilerimize geniş bir ürün seçkisi sunmayı, görünürlüğümüzü en üst seviyeye taşımayı ve alışveriş deneyimini iyileştirerek, müşterilerimizin alışverişlerini kolaylıkla yapabilmelerini hedefliyoruz. En önemlisi de müşterilerimize kesintisiz ve kolay bir alışveriş deneyimi sunmak için birçok farklı proje üzerinde çalışıyoruz. Bu kapsamda müşterilerimize farklı ödeme yöntemleri sunmak, hızlı sevkiyat ve satış sonrası hizmetlerimizi sürekli geliştirmek için çalışıyor ve müşteri deneyimine odaklanıyoruz. FLO DİJİTAL İLE MÜŞTERİ KAYIPLARININ ÖNÜNE GEÇTİ E-ticarette, lojistik ve dağıtım süreçleri önemli bir rekabet aracı haline geldi. Bu alanlara dönük yapılanmanız ve gerçekleştirdiğiniz özel yatırımlar neler? FLO Group olarak çok kanallı, çok markalı dijitalleşme ve müşteri odaklı bir perakende şirketi olarak her zaman değişen şartlara uyum sağlamak ana hedeflerimiz arasında yer alıyor. Şirketlerin e-ticaret pazarındaki performansı ile lojistik yetenekleri pozitif yönde bir ilişkiye sahip. Şirketler, lojistik sistemlerini ne kadar etkin ve verimli kullanırsa, e-ticarette de başarı kaçınılmaz oluyor. Bu süreci en sağlıklı şekilde yürütebilmek için e-ticaret operasyonlarımızda depolama, ürün kabul, hazırlama ve sevk, iade operasyonları ve kargo operasyonları FLO Group e-ticaret lojistik ekibi yönetiminde farklı üçüncü taraf lojistik hizmeti sağlayıcıları tarafından gerçekleştiriliyor. Perakende pazarındaki hızlı değişiklikler ve kampanya planları karşısında esnekliği sağlamak, olası riskleri paylaştırmak ve lojistik maliyetlerin rekabetçi kalmasını sağlamak için çoklu depolama ve kargo partnerleri ile ilerliyoruz. Siparişlerin doğru zamanda müşterilerimize ulaştırabilmek için hayata geçirdiğimiz pek çok proje bulunuyor. Depolamada gerek manuel gerekse otomasyon yatırımları ile kurguladığımız lojistik modelimizi dağıtımda da hız ve izlenebilirliği sağlayacak ertesi gün teslimat ve randevulu iade gibi modeller ile destekliyoruz. Geçtiğimiz yıl canlıya alınan ve FLO Teknoloji ekibimizin geliştirdiği FLO Lojistik Modülü ile izlenebilirliği kendi sistemlerimiz üzerinden sağlayabiliyor ve farklı çıkış noktalarında farklı dağıtım şirketlerini kurgulayabildiğimiz esnek bir yapıda ilerleyebiliyoruz. Dağıtımdaki gönderinizin hareketlerini harita üzerinde canlı takip etme ve adres değişikliği gibi imkanlar sunabiliyoruz. Buna ek olarak FLO Teknoloji ekibi ile tasarımını ve yazılımını geliştirdiğimiz iade kabul ekranlarımız ile iade sürecimizi etkin ve kendi sistemimiz üzerinde yürütürken, pazaryerleri ile sağladığımız iade entegrasyonu sayesinde e-ticaret için kritik öneme sahip olan iade süreçlerimizi doğru yönetebiliyoruz. Geçtiğimiz yıllarda omni-channel yaklaşımı ile hayata geçirdiğimiz projeler ile mağazalarımız ve online kanallarımız arasındaki duvarları kaldırarak müşterilerimize sınırsız bir alışveriş deneyimi sunmaya başladık. Bu süreci sipariş atama algoritmamızdaki iyileştirmeler ile destekleyerek müşterilerimizin hız ve teslimat noktasındaki beklentilerini en yüksek memnuniyet oranıyla karışılıyoruz. Böyle operasyonlarımızda lojistik maliyetleri iyileştirecek şekilde sipariş çıkış noktasını (depo / mağaza / depo ve mağaza) tespit edebiliyoruz. Hayata geçirdiğimiz projelerden bir diğeri ise; FLO Dijital projemiz. Bu proje ile mağaza ve e-ticaret kanallarını bütünleştirerek, inovatif bir alışveriş deneyimini müşterilerimize sunuyoruz. Bu mobil uygulama ile sahadaki çalışma arkadaşlarımız e-ticaret stoklarımızın tamamını görebiliyor. Böylece müşterimizin mağazada aradığı ürünün stoğu olmasa bile, FLO Dijital üzerinden oluşturulan sanal sepet üzerinden satış o anda gerçekleştiriliyor. Ürünü omni-stoktan müşterimizin adresine ulaştırıyoruz. Böylece ürün o an mağazada bulunmasa bile müşterinin adresine hızlı bir şekilde teslim ediliyor. Bu hem çalışma arkadaşlarımızın işlerini kolaylaştırıyor hem de müşteri memnuniyetini artırıyor. Burada FLO Dijital’in sağladığı en büyük faydalardan biri ise o an stokta olmayan ürünler sebebiyle yaşanan satış kaybıydı. FLO Dijital ile bu tarz satış kayıplarının da önüne geçtik. Projeyi başlattığımız günden beri süreçlerin hızlı ve çözüm odaklı ilerlemesi yönünde birçok pozitif dönüş alıyoruz. İlerleyen dönemlerde de dijitalleşme ve omni-channel yaklaşımımızla beraber müşteri deneyimini geliştirecek projeler için yatırım yapmaya devam edeceğiz. E-ticaret ayağında yılda ortalama kaç adet ürünün dolaşımını yönetiyorsunuz? Ürünün depodan çıkıp müşteriye ulaşım süreci nasıl ilerliyor? Bu alanda kaç farklı teslimat türü kullanıyorsunuz? FLO Group olarak e-ticaret ekosistemimizde yıllık yaklaşık 9 milyon adet ürün sevkiyatı gerçekleştiriyoruz. FLO Group’un kendi sitelerinin ve pazaryerlerinin e-ticaret operasyonlarını Arvato ve Horoz Lojistik olmak üzere farklı e-ticaret operasyon merkezlerinde yürütüyoruz. Bu depolarda toplam 3 milyon adet ürün depolama kapasitesi ve günlük 50.000 ürün çıkış kapasitesine sahibiz. Omni-channel yaklaşımıyla, yaklaşık 200 mağazanın stoğu siteler üzerinden satılabilmekte ve mağazalarda olmayan ürünlerin satışı FLO Dijital platformu üzerinden yapılarak, e-ticaret operasyon merkezlerinden veya mağazalardan müşterilerimize gönderilmektedir. E-ticaretteki yoğun dönemleri en etkin şekilde yönetebilmek ve bölge/performans temelli seçim yapabilmek amacı ile farklı kargo şirketlerinden dağıtım hizmetleri alıyoruz. Müşterilerden alınan siparişler operasyon merkezlerimizde ortalama 9 saatte hazırlanarak kargoya veriliyor. İstanbul, Tekirdağ, Edirne, Kocaeli ve Sakarya illeri için saat 22:00’a kadar verilen siparişlerin ertesi gün teslimi sağlanıyor. Müşterilerimizin iade deneyimini iyileştirmek adına FLO Teknoloji ekibimizin geliştirdiği iade ekranlarını kullanarak, teslim alınan iade paketlerinin 8 saat içinde ücret iadesi gerçekleştirilmesini sağlıyoruz. Dileyen müşterilerimiz ürünlerini mağazadan teslim alabildiği gibi iade ve değişim işlemlerini mağazalarımızdan da gerçekleştirebilmektedir. Burada müşterilerimize esnek seçenekler sağlıyoruz. KARGO SORTER YATIRIMLARINI TAMAMLADI Depolama alanında gerçekleştirdiğiniz özel yatırımlardan söz eder misiniz? Dağıtım konusunda hangi şirketle çalışıyorsunuz? FLO Group olarak sektörde ayrışan projeler ile alışveriş deneyimini farklı bir boyuta taşırken, lojistik altyapımızı da iyi çalışan, verimli, teknolojiyle bütünleşik ve güvenilir bir lojistik ekosistemi olarak kurguluyoruz. E-ticaret operasyonlarımızı yürüttüğümüz operasyon merkezlerimizden biri lojistik sektöründeki dönüşümü destekler nitelikte. Barındırdığı otomasyon sistemleri ile sipariş ayrıştırma, paketleme ve kargoya teslimat adımları otomatize edilerek ürünleri müşterilerimize siparişlerini hızlı ve doğru ulaştırmak konusunda önemli avantajlar sağlıyor. Depolamada otomasyon yatırımları ile kurguladığımız lojistik modelimizi dağıtımda da hız ve izlenebilirliği sağlayacak ertesi gün teslimat ve randevulu iade gibi modeller ile destekliyoruz. Her iki operasyon merkezimizde de dağıtım performanslarımızı destekleyecek kargo sorter yatırımlarımız tamamlandı. Dağıtım konusunda depolarımız, mağazalarımız ve pazaryerlerimizde farklı dağıtım şirketleri ile çalışıyoruz. Çıkış noktası ve varış noktası bazında dağıtım için iş ortaklarımızı belirlerken şirketlerin il / ilçe teslimat performanslarını, paket taşıma maliyetlerini ve müşteri şikayet oranlarını dikkate alıyoruz. Yakın gelecekte hangi teknolojiler e-ticaret lojistiğine yön verecek? FLO Group’un e-ticaret lojistiği alanında ajandasında neler var? FLO Group olarak çok kanallı ve çok markalı dijitalleşme ve müşteri odaklı bir perakende şirketi olarak müşterilerimizle temas ettiğimiz her noktada en iyi hizmeti vermeyi hedefliyoruz. Hayata geçirdiğimiz tüm projeleri de bu vizyon ile sürekli geliştirmeye özen gösteriyoruz. 2022 yılının ilk çeyreğinde canlıya alınan SAP 4HANA geçişiyle birlikte, çalıştığımız tüm 3PL şirketler ile mevcut entegrasyonlarımızı revize ederek ve dağıtım fonksiyonlarımızı FLO Lojistik platformunda konsolide ederek güvenilir bir lojistik ekosistemi yaratmayı başardık. FLO Group’un e-ticaret ekosisteminin büyüme hedefleri doğrultusunda gelecek yıllardaki operasyonel ihtiyaçlarımızı belirleyerek büyümeyi destekleyecek altyapılar üzerinde çalışmaya devam ediyoruz. Ajandamızda Türkiye’deki başarılı operasyonumuzu faaliyette bulunduğumuz diğer ülkelere uyarlamak ve özellikle e-ihracat alanındaki kurgularımızı tamamlayarak e-ihracat operasyonlarımızda mükemmelleşmeyi hedefliyoruz. E-TİCARETTE DEPO SIKINTISI E-ticaret lojistiğinde karşılaşılan en temel sorunlar neler? Lojistik ve dağıtım şirketlerinden neler bekliyorsunuz? Hizmet alırken nelere dikkat ediyorsunuz? E-ticaret lojistiğinde karşılaşılan en temel sorunları; depo için uygun arazi yetersizliği ve yeni depo arzının yeterli olmaması, mevcut depo kiralarındaki artışlar olarak sıralayabiliriz. Özellikle Gebze bölgesi gibi bölgelerde personel istihdamı da sektörün gelişime açık yönlerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Bugün lojistik ve dağıtım şirketlerinden gelişen teknoloji ve otomasyon yatırımları ile süreçlerini daha verimli hale getirmeleri bekleniyor. Sürdürebilirliği odağına alarak daha az karbon ayak izi hedefi ile süreçlerini gözden geçirmeleri ve elektrikli araç yatırımı gibi çözümleri gündemlerine almaları tüm şirketler için bir adım önde olmak anlamına geliyor. Bunun yanı sıra dağıtım şirketleri müşterilerine esneklik sağlayacak her türlü geliştirme için sürekli olarak çalışmalarına devam etmeli. Lojistik hizmet için iş ortaklarımızı belirlerken bizler de e- ticaret operasyonlarındaki tecrübesi, finansal güvenilirlik, fiyat ve performans kriterlerini göz önünde bulunduruyoruz. Bu süreçlerimizi yürüttüğümüz şirketleri bir tedarikçi olarak değil güvenilir bir iş ortağımız olarak görüyor ve süreçlerimizi nihai müşterimizin de en yüksek faydasına olacak şekilde beraber geliştirip dönüştürüyoruz. LOJİSTİK HATTI |