|
İKİNCİ EL KURUYÜK GEMİSİ, DENİZLERİN EN DEĞERLİ METASI OLDU
|
|
Clarksons ın hesaplamalarına göre, Temmuz 2019 da beş yaşındayken 71 milyon dolara satın alınan bir VLCC, bugün 10 yaşındayken 85 milyon dolara satılacak ve faaliyet giderlerinden sonra 59 milyon dolar daha spot kazanç elde edecek.
İkinci el kuru yük gemisi kıymete bindi ve denizdeki en değerli meta haline dönüştü, doğal olarak da satış rakamları zirveye koşuyor. Clarksons Research ün son verilerine göre, yıl içinde toplam 40,3 milyon dwt lik 542 ikinci el kuru yük gemisi satıldı. Bu rakam 2023 yılı için öngörülen oranın %17 üzerinde ve 2021 yılında görülen rekor seviyedeki satış ve satın alma faaliyetini aşma yolunda ilerliyor.
Clarksons yakın tarihli bir raporunda, günümüz gemi fiyatlarının ne kadar sağlam olduğunu vurgulayarak, 10 yaşındaki bir VLCC veya capesize ın 5 yıl önce 5 yaşındayken alacağı fiyatın önemli ölçüde üzerinde bir fiyata satılabileceğini açıkladı.
Clarksons ın hesaplamalarına göre, Temmuz 2019 da beş yaşındayken 71 milyon dolara satın alınan bir VLCC, bugün 10 yaşındayken 85 milyon dolara satılacak ve faaliyet giderlerinden sonra 59 milyon dolar daha spot kazanç elde ederek toplamda 73 milyon dolar, yani orijinal varlık harcamasının %103 ü kadar getiri sağlayacak. Temmuz 2019 da 5 yaşında 37,5 milyon dolara satın alınan bir capesize, 10 yaşında 45 milyon dolara satılacak ve operasyon giderlerinden sonra 27 milyon dolar daha spot kazanç elde ederek toplamda 34,5 milyon dolar, yani ilk harcamanın %91 i kadar getiri sağlayacaktı.
LOJİPORT |