Anasayfaya Dön // ONEMLİ NAKLİYE BİLGİLERİ   11.10.2024 09:27:08         Karakter boyutu : 11 Punto 12 Punto 14 Punto 16 Punto
 
E-İHRACATÇIYA REKABET GÜCÜ İÇİN LOJİSTİK DESTEĞİ ŞART
Yorum Yaz      
 
Apmade Kurucusu Emirhan Keleşoğlu, “e-ihracatta teslimat süresi ve ücreti önemli bir hal aldı. Rekabet gücümüzü artırmak için bu konuda devlet desteği veya sürecin maliyetini minimize edecek girişimlere ihtiyacımız var” dedi.

Çin den tedarik edilen ürünlerin Amerika’da satışı ile başlayan operasyonel sürecin devamında 200’den fazla şirketin Türkiye’de ürettiği veya depoladığı onlarca farklı kategorideki ürünleri farklı ülkelerdeki pazar yerlerinde mevzuata uygun şekilde satışa hazır hale getirerek faaliyetlerine başladıklarını ve bu kapsamdaki çalışmalarını da Apmade çatısı altında topladıklarını belirten Apmade Kurucusu Emirhan Keleşoğlu, “Avrupa’da depo kurulumu ve yönetimi, uluslararası kargo şirketleri ile entegrasyon, gümrük mevzuatları, ülkelerin vergi sistemleri ve muhasebesel süreçlerde elde edilen birikim ve tecrübelerimiz ile firmalara danışmalık hizmeti veriyoruz” dedi.
Günümüzde Türkiye’nin çeşitli lokasyonlarında hizmet veren 50’den fazla firmanın toplam 1 milyon dolarlık e-ihracat sürecini yönettiklerini belirten Keleşoğlu, “Bursa otomotivde çok güçlü. Ama mücevherde, tekstilde ve birçok başka sektörde de ülke olarak güçlüyüz. Avrupa, İngiltere, Dubai ve Amerika pazarlarına yönelik e-ihracat konusunda önemli teşvikler var. Biz firmalarımızın bu teşvikleri kullanmasından tutun da o bölgelerdeki yasal süreçlere kadar anahtar teslim diyebileceğimiz bir danışmanlık hizmeti sunuyoruz. Bir sektöre bağlı kalamamak adına sektörel çeşitliliğe önem veriyoruz” diye konuştu.
Keleşoğlu 2025 yılından itibaren ise danışmanlık faaliyetlerin yanı sıra belirledikleri birkaç ürün grubunda satış ve pazarlama faaliyetlerine başlayarak üretilen birçok değeri yurtdışındaki son kullanıcıyla buluşturmak istediklerini söyledi.

“Taşımada devlet desteği olmalı”

İç piyasada yaşanan daralma nedeniyle e-ihracat konusunda talebin arttığını söyleyen Keleşoğlu, bu konuda yapılan yatırımların meyvesini toplamak için bir süreç gerektiğini vurguladı.
Son dönemde e-ticaret tarafında da trendlerin değiştiğini ve özellikle teslimat süresinin büyük önem kazandığını belirten Keleşoğlu, “Ürünlerin topluca stoklanarak stoktan son kullanıcıya ulaşması durumu artan maliyetler ile kısmen ortadan kalkmaya başladı. Bununla birlikte teslimat süresi ve ücreti de oldukça önemli bir hal aldı. Rekabette çokça konuşulan Çin, ABD’ye sevkiyatlarda navlun ücretlerinde önemli bir süvansiyon uyguluyor ve bu sayede dampinge rağmen fiyatları halen rekabetçi. Bizim de ülkemizde hem uluslararası taşımacılık operasyonunu bireysel son kullanıcıya kadar yürütebilecek hem de bu sürecin maliyetini minimize edecek girişimlere ihtiyacımız var. Bunun devlet desteği olmadan da yapılması mümkün görünmüyor. Uçak kargo ve deniz taşımacılığı gibi süreçlerde sübvansiyonlar ile fiyat konusunda da önemli avantajlar yakalayabiliriz” ifadelerini kullandı.
Artan maliyetlere rağmen fiyatta rekabetçi olabileceğimiz ürün gruplarının halen bulunduğunu söyleyen Emirhan Keleşoğlu, “Katma değerli birçok alan var ama bu kısımlara yatırım yapacak kişiler nakit değerli olduğu için temkinli davranıyor” dedi.

Ali ŞAHİN – EKONOMİM.COM

LOJİPORT
 
       

Haber İle İlgili Yapılan Yorumlar

   

 

WhatsApp ile iletişime geç

+90 850 22 608 22

+90 505 993 91 34

+90 553 798 08 62

 

 Nakliye Terimleri & Bilgileri

Sınırlı Sorumluluk Beyanı

Üye Olunuz / Bize Ulaşın / Sanal Pos / Hesaplar

 

 

 

DİĞER SİTEMİZ

Nakliyerehberim Group İnc.

© 2002 - 2022 Tasarım by nakliyerehberim.com.tr