|
AMAZON, MERCEDES TEN 200 Ü AŞKIN ELEKTRİKLİ KAMYON ALACAK
|
|
Mercedes-Benz Trucks ın 200 den fazla yeni eActros 600 aracı, yılın ilerleyen dönemlerinde Amazon un mevcut elektrikli taşıma filosuna dâhil olacak.
Amazon, şimdiye kadarki en büyük elektrikli ağır yük aracı (eHGV) siparişini verdiğini açıkladı. Bu yılın ilerleyen dönemlerinde Mercedes-Benz Trucks ın 200 den fazla yeni eActros 600 aracı, Amazon un mevcut eHGV taşıma ağına dâhil olacak.
Bu sipariş, Amazon un İklim Taahhüdü kapsamında 2040 yılına kadar tüm operasyonlarında net sıfır karbon emisyonuna ulaşma taahhüdünün bir parçası. Taşımacılıkta bu hedef; güzergâh verimliliğini artırmayı, sıfır egzoz emisyonlu ve alternatif yakıtlı araçların kullanımını yaygınlaştırmayı ve şarj altyapısının hızla hayata geçirilmesi için özel sektör ve kamu ile iş birliği yapmayı içeriyor.
Elektrikli kamyonlar, Amazon un İngiltere ve Almanya daki orta mesafe ağını oluşturan yüksek kilometreli güzergâhlarda kullanılacak ve Amazon un lojistik merkezlerine, tasnif merkezlerine ve teslimat istasyonlarına yük taşıyacak. Sıfır egzoz emisyonlu bu araçların tam olarak faaliyete geçtiğinde her yıl 350 milyondan fazla paket taşıması bekleniyor.
Ağır vasıta şarj altyapısı, Avrupa yollarında daha fazla elektrikli ağır yük aracının kullanımı için kritik bir öneme sahip. Ancak araçların katetmesi gereken mesafeler, ne sıkılıkla ve ne kadar hızla şarj edilebilecekleri ve uygun konumlarda enerji bulunabilirliği geniş çaplı uygulamayı zorlaştırıyor. Amazon, kilit noktalara 360 kW gücünde elektrikli şarj istasyonları kuracak. Bu istasyonlar, 40 tonluk kamyonların bataryalarını yaklaşık bir saat içinde yüzde 20 den yüzde 80 e kadar şarj edebilecek. Şirket ayrıca, daha uzun mesafeli yolculukları mümkün kılmak için uygun konumlarda harici şarj istasyonlarının kurulmasını desteklemek amacıyla paydaşlarla iş birliği de yapacak.
eHGV ler hakkında eActros 600, Mercedes-Benz Trucks ın uzun mesafeli elektrikli kamyonlarındaki amiral gemisi. 600 kilovat saatten fazla batarya kapasitesine sahip olan araç[1], verimli elektrikli tahrik aksı sayesinde tek şarjla 500 kilometre[2] menzil sunuyor. Mevcut 400 kW gücündeki ağır vasıta şarj istasyonlarını kullanabilen eActros 600 araçlar, megavat şarjı (MCS) da destekleyecek. Mercedes-Benz Trucks, eActros 600 ün üretimine kısa süre önce Almanya nın Wörth bölgesinde bulunan fabrikasında başladı.
Amazon Dünya Çapında Sürdürülebilirlik Operasyonlarından Sorumlu Başkan Yardımcısı Andreas Marschner konuyla ilgili şunları söyledi: “200 den fazla elektrikli kamyon siparişimiz, Avrupa da ağır yük taşımacılığının elektrikli araçlara dönüşümüne liderlik etme kararlılığımızı ortaya koyuyor. Bu, Amazon un bugüne kadar dünya genelinde verdiği en büyük elektrikli ağır vasıta siparişi olup, 2040 yılına kadar operasyonlarımızda net sıfır karbon emisyonuna ulaşma hedefimiz olan İklim Taahhüdü yolunda önemli bir adım. Deneyimlerimizi paylaşmayı sabırsızlıkla bekliyoruz. Avrupa da daha fazla elektrikli ağır yük aracına geçiş ve Amazon müşterileri için daha verimli, düşük emisyonlu teslimatları desteklemek amacıyla paydaşlarla iş birliği yapmaya devam edeceğiz.”
Daimler Truck AG Yönetim Kurulu Başkanı Karin Rådström ise, “Alternatif araçlara geçişte öncü olan Amazon un sürdürülebilir taşımacılıkta çığır açan eActros 600 ü seçmesinden büyük memnuniyet duyuyoruz. eActros 600, tek batarya şarjıyla 500 kilometre menzil sunuyor ve bu sayede dizel kamyonlara güçlü bir alternatif oluyor. Bu aracımız yüksek enerji verimliliği nedeniyle filo operatörleri için kârlı bir çözüm olacak.” dedi.
Amazon, müşterilere yapılan paket teslimatlarından kaynaklanan karbon emisyonlarını azaltmak amacıyla, önümüzdeki beş yıl içinde Avrupa daki ulaşım ağını elektriklendirmek ve karbon salınımını düşürmek için 1 milyar eurodan fazla yatırım yapma planını 2022 yılında duyurmuştu. 2024 sonu itibarıyla, Avrupa daki Amazon ulaşım ağında 38 elektrikli ağır araç (eHGV) bulunuyor ve yakın zamanda Kaliforniya da 50 elektrikli ağır kamyon daha kullanıma alındı. Elektrikli ağır araçların yanı sıra, Amazon un iş ortaklarına ait Avrupa da müşterilere paket teslim eden 3 binden fazla elektrikli araç bulunuyor ve bu sayının 2025 e kadar 10 binin üzerine çıkması bekleniyor. Ayrıca, mikro mobilite merkezlerinin sayısı 2022 de 20 iken, 2024 sonunda Londra, Paris, Milano ve Münih e Belfast, Madrid, Roma ve Viyana gibi şehirlerin eklenmesiyle bu sayı 45 in üzerine çıkarıldı. Bu merkezler, milyonlarca kişiye teslimatların yaya ve elektrikli kargo bisikletleriyle yapılmasını mümkün kılıyor.
LOJİPORT
|