|
MADRİD ŞEHİR YÖNETİMİNDEN KARSAN OTONOM E-ATAK’A TAM NOT
|
|
Dünyanın ilk ve tek açık trafikte biletli yolcu taşıyan Seviye-4 otonom otobüsü olan Karsan Otonom e-ATAK, Leganes’te açık trafikte testlerini başarıyla tamamladı.
Madrid Topluluğu Bölgesel Ulaştırma Bakanı Jorge Luis Rodrigo, Madrid Topluluğu Güvenlik, Sivil Koruma ve Eğitim Genel Müdürü Luis Miguel Torres Hernández, Madrid Bölgesel Taşımacılık Konsorsiyumu Müdürü Pablo Rodríguez Sardinero, Leganés Belediye Başkanı Miguel Ángel Recuenco, Leganés Belediye Meclisi Birinci Belediye Başkan Yardımcısı, Carlos Delgado Pulido, Leganés Belediye Meclisi Kamu Güvenliği ve Hareketlilikten Sorumlu Meclis Üyesi Almudena González Vergara, Ruiz Group Başkanı Gregorio Ruiz, Ruiz Group CEO’su Andrés Ruiz ve Karsan İspanya Danışmanı Ángel Luis Estrella’nın katılımlarıyla gerçekleşen basın toplantısı yoğun ilgiyle karşılandı. Şehir yönetimi ve sektörün ileri gelenlerinin otonom toplu ulaşım teknolojisini onaylaması ve sürdürülebilir bir gelecek için attığı bu adım Leganes halkında olduğu kadar, İspanya genelinde de büyük yankı uyandırdı.Karsan Otonom e-ATAK, deneyim sürüşlerinin yapıldığı hafta boyunca büyük bir ilgiyle karşılandı. Sürücüsüz bir aracın nasıl çalıştığını görmek ve deneyimlemek isteyen Leganés sakinleri, araca binmek için yoğun talep gösterdi. Her seferde tüm koltuklar hızla dolarken, gösterilen ilgi Karsan’ın sunduğu yenilikçi teknolojiye duyulan merak ve heyecanı açıkça ortaya koydu. Ücretsiz olarak sunulan test sürecinde, kullanıcıların Karsan Otonom e-ATAK’ın güvenliğini, verimliliğini ve konforunu bizzat deneyimlemelerine olanak sağlandı. Gelişmiş sensörler ve kameralar ile donatılan otobüs, Leganés’te önceden belirlenen bir rota boyunca sorunsuz bir şekilde ilerleyerek şehir içi trafiğe tam entegrasyon sağladı.
Karsan, geleceğin şehir içi ulaşımına yön veriyor
Dünya’nın ilk açık trafikte biletli yolcu taşıyan Seviye 4 Otonom otobüsü olan Karsan Otonom e-ATAK ile 2.3 km’lik açık trafik güzergahında, yoğun yağmur altında son derece başarılı bir deneme sürüşü yapıldığına vurgu yapan Karsan CEO’su Okan Baş, Leganes testi için, “Norveç ve Finlandiya’da açık trafikte biletli yolcu taşıyan ilk seviye-4 otonom otobüsümüz olan Karsan Otonom e-ATAK’ın, Avrupa’nın en önemli şehirlerinden birinde gördüğü bu büyük ilgi, şehir sakinlerinin toplu ulaşımdaki bu inovasyona olan merakını ve ihtiyacını açıkça ortaya koyuyor. Otonom teknolojisi konusunda sektördeki öncülüğümüzü pekiştirerek, geleceği şekillendirmeye devam edeceğiz. Leganes’in vizyoner bölge yönetimine projeye katkıları ve örnek oluşları için ayrıca teşekkür ediyoruz” dedi. %100 elektrikli ve sürücüsüz bu model, sadece karbon ayak izini azaltmakla kalmıyor, aynı zamanda şehir içi ulaşımı daha verimli, güvenli ve erişilebilir hale getirmek için yenilikçi bir alternatif sunuyor. Bu başarılı gösterimle birlikte Karsan, geleceğin mobilitesine olan bağlılığını bir kez daha kanıtladı ve Avrupa daki otonom ve sürdürülebilir ulaşımın liderlerinden biri olarak konumunu daha da güçlendirdi.
35 bin yolcu deneyimiyle dünyada ilk ve tek!
Karsan’ın teknoloji partneri ADASTEC ile birlikte geliştirdiği ve dünyanın ilk Seviye 4 otonom elektrikli otobüsü olan Karsan Otonom e-ATAK, ABD’de Michigan State University kampüsünde 1,5 yıl boyunca 5 kilometrelik bir rotada yolcu taşıyarak dünyada bir ilki gerçekleştirmişti. Norveç’in Stavanger şehrinde ise 2022 yılından bu yana açık trafikte biletli yolcu taşıyan Otonom e-ATAK, var olan güzergahını kısa süre önce tünel içeren bir rota ile güncelleyerek genişletti ve tünelden geçen ilk otonom araç olarak zorlu bir sınavı daha başarı ile verdi. Karsan, ABD, Norveç, Fransa, Romanya, Finlandiya, Türkiye’nin ardından, İsviçre, Hollanda ve İsveç teslimatlarını da 2025 yılının ilk yarısında yapmayı planlıyor. Otonom e-ATAK böylece 9 farklı noktada, 11 otonom projesi ile dünyanın ilk ve tek açık trafikte yolcu taşıyan seviye-4 otonom otobüsü olma özelliğini korumaya devam ediyor. Karsan Otonom e-ATAK sürekli hizmete hazır!
Gelişmiş Sensör Paketi ile donatılan Karsan Otonom e-ATAK, farklı hava koşullarında hassas navigasyon ve durumsal farkındalık sağlamak için birlikte çalışan LiDAR, Radar, RGB Kameralar, GNSS ve en son teknoloji sensörlerin bir kombinasyonunu kullanıyor. Gece veya gündüz, her türlü hava koşulunda 40 km/s hıza otonom sürüşte çıkabilen araç, bir otobüs sürücüsünün yaptığı; rota üzerindeki duraklara yanaşma, inme-binme süreçlerini yönetme, kavşak ve geçitlerle trafik ışıklarındaki sevk ve idareyi sağlama benzeri tüm işlemleri sürücüsüz olarak gerçekleştiriyor. 8,3 metre uzunluğundaki Karsan Otonom e-ATAK, kentsel ulaşım taleplerini verimli bir şekilde karşılayabilen, sürdürülebilir ve yüksek kapasiteli bir transit çözüm olarak öne çıkıyor. Otobüsün AC ünitelerle 5 saatte, DC ünitelerle ise 3 saatte tam olarak şarj olabilme yeteneği, aracın sürekli hizmete hazır olmasını sağlıyor.
LOJİPORT |