Ticari Araçların İkinci El Değeri logitrans İle Artıyor
12.09.2022 10:02:59 |
Ticari araçlarda ikinci el satışları 1 milyon adetten fazla. Filolarında aynı markadan yüzlerce araç bulunan taşımacılar var. Filo yenilemede ikinci el değeri, sıfır km araç talebini de belirliyor.
Türkiye’de trafikte kaydı bulunan 25 milyon dolayındaki taşıtın yüzde 20’si kamyon ve kamyonetlerden oluşuyor. Her yıl bu araçların ortalama yüzde 25-30 kadarı ikinci kez el değiştiriyor. Buna göre bir yılda el değiştiren kamyon ve kamyonet sayısı 1 milyon adedi aşıyor.
“Markalar ikinci el değerini artırmak için reklam ve tanıtıma yöneliyor. Fuarlar da ikinci el marka değerini artırmayı hedefleyen dünya markalarına ev sahipliği yapıyor.” diyen EKO Fuarcılık Genel Müdür Yardımcısı Ekin Seren Ünsaç; “Ticari araçlar ortalama 5 yıl içinde ikinci elde satışa çıkıyor. Markalar, taşımacılık ve lojistik şirketlerinin yenileme amaçlı filo satışlarında ikinci el değerinin korunmasını hedefliyor.” dedi. Ünsaç şunları söyledi:
seren-unsac.jpg“Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda yer alan katılımcılarımız binlerce aracın sahibi durumunda. Katılımcılarımızın araçları; çekici ve römorklarına ek olarak yurtiçinde kullanılan hafif ticari araçlarla birlikte on binlerce adetlere varıyor. Bu araçların hepsi ortalama 5 yılda ikinci hatta üçüncü elde tekrar pazara çıkıyor. Taşımacılık ve lojistik şirketleri, filolarında yer alan ve sayıları bazen binlerle ifade edilen çekici, kamyon, römork filosunu yaşı geldiğinde değiştirmek istiyor. Markalar da sıfır araç satışlarını artırmanın bir yolu olarak ikinci el değerlerini korumaya çalışıyor. Değişim yaşı gelmiş bulunan araçların satış değeri ve gördüğü ilgi, sıfır km araç alımlarındaki marka tercihlerini de belirliyor. Bu nedenle markalar sattıkları aracın arkasında durmak istiyor. Araçların ikinci el değerini artırmayı hedefleyen ticari araç markaları, sıfır talepleri karşılayamasa bile ikinci el marka değerini korumak için fuarlara katılıyor.”
İkinci El Değeri Tanıtımla Artıyor
Filo müşterilerinin markalarını fuarlarda görmek istediğini savunan Ünsaç; “İster sergileme amacıyla fuara katılmış olsun isterse ziyaretçi olarak gelsin tüm taşımacılık ve lojistik şirketi sahip ve yöneticileri, filolarını oluşturan ticari araç markalarını görmek istiyor. Bunu ellerindeki araç parkının değerinin korunması adına gerekli gören taşımacılar, fuarlarda markalarının temsil edilmesini istiyor. Türkiye’de taşımacılık filoları Mercedes Benz, Volvo, Scania, DAF, Renault, Iveco, MAN, Ford gibi çekici markaları ile başta Tırsan olmak üzere Schmitz, Krone, Kögel gibi römork markalarından oluşuyor. Hafif ticari alanında ise Isuzu, Fiat, Karsan, Oyak Renault, Toyota, Peugeot, Volkswagen, Opel gibi markalar öne çıkıyor.”
Ünsaç; “Markaya sahip çıkılıp çıkılmaması yalnızca ikinci elde değil sıfır km satışlarında da tercihleri önemli ölçüde etkiliyor." diyerek şöyle devam etti:
“Fuarımızda çok sayıda araçtan oluşan büyük filolara sahip onlarca şirket sergileme yapıyor. Ancak Türkiye’nin tüm taşımacılık ve lojistik şirketi sahip ve yöneticileri eksiksiz olarak Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nı ziyaret ediyor. Hepsi de bugün-yarın satmak durumunda olduğu araç filolarını oluşturan markaların fuarda temsil edilip edilmediğine bakıyor. Bu nedenle ticari araç markalarının logitrans Fuarı’na katılımını kolaylaştırmayı hedefledik. Bu amaçla açık ve yarı açık alanlarda kamyon, çekici, römork, van ve özellikle de elektrikli araçlara yönelik teşvik edici bir fiyatlandırma ile ‘Truck and Treyler’ konseptini geliştirdik. Bu kapsamda fuarda yer alacak ticari araçlar, sadece 50 Euro/m2 kiralama bedeli ödeyecekler. Böylece filo müşterileri ile birlikte ikinci el pazarına güçlü bir mesaj verilecek.”
Ekin Seren Ünsaç, son olarak; “Aslında aynı eğilim, limanlarda depolarda fabrikalarda kullanılan tüm taşıma kaldırma aktarma elleçleme ekipmanı markaları için de geçerli. Bunlar birer yatırım malı ve ikinci üçüncü kez satılması gerekebiliyor. Alıcılar da doğal olarak sahip olduğu araç ve ekipmanların markalarının özellikle fuarlarda en üst düzeyde temsil edilmesini istiyor. Fuarımızda etkin şekilde temsil edilen TIRSAN ve IVECO bu konuda öncü olmuş durumda. Son günler yaklaşırken, müşteri beklentilerine değer veren diğer markaların da gelmesini bekliyoruz.” şeklinde konuştu.
LOJİPORT