Otomotive çırak olarak girdiler TEMSA ile hayallerine kavuştular
14.09.2022 09:24:40 |
Otomotiv sektörüne, TEMSA’nın yetkili servisi Soycan Kardeşler’de çırak olarak giren Harun Çaylan, Samet Çaylan ve Hüseyin Çaylan, 35 yıllık bilgi birikiminin sonunda TEMSA’nın yetkili servisi olmayı başardı.
Temsa Ankara yetkili servisi Üç Kardeşler Otomotiv, adından da anlaşılacağı gibi üç kardeşin kurduğu bir servis noktası. Harun Çaylan, Samet Çaylan ve Hüseyin Çaylan’ın babaları devlet memuru. Okul süreci çok da iyi gitmeyince dayıları otomotive yönlendiriyor onları. Dayıları, o zaman Soycan Kardeşler Otomotiv’in kurucusu Osman Soycan’ın arkadaşı, “Sizi öyle bir ustanın yanına vereceğim ki, çalışırsanız, emek verirseniz orada yol alırsınız. Ben size güveniyorum” demiş. Çaylan kardeşler de onu yanıltmamış, çok çalışarak başarıya ulaşmış.
Harun Çaylan dayısının girişimiyle Soycan Kardeşler Otomotiv’de 1986 yılında çırak olarak işe başlıyor. Samet Çaylan da abisini takip ederek 1988 yılında aynı iş yerine çırak olarak giriyor. En son Hüseyin Çaylan, 1992 ise Soycan Kardeşler Otomotiv’de işbaşı yapıyor. Çıraklık ve kalfalık sürecinin ardından 1999 yılında, OSTİM’de, 300 metrekarelik bir yerde kendi işlerini kuruyorlar: Üç Kardeşler Otomotiv.
5 yıl sonra Akhisan Sanayi Sitesi’nde 700 metrekarelik bir yer alarak oraya taşınıyorlar. İş potansiyeli büyüdükçe Akhisan Sanayi Sitesi’ndeki yer de yetmemeye başlıyor ve yeni yer arayışı başlıyor. 2018 yılında Bahçekapı Mahallesi’nde yer alan Şaşmaz Sanayi Sitesi’nde 3 bin metrekarelik yeni iş yerlerine taşınıyorlar. 1600 metrekaresi kapalı olan servis alanında şu an 26 kişi çalışıyor. Günlük ortalama 25 civarında büyük ve küçük otobüs ile garantisi bitmiş Canter araçlara hizmet veriliyor. Serviste kaptanlar için bekleme alanları ve yemekhane de var. Kaptanlar araçların tamiri sürecinde yemek de yiyebiliyor. Günlük 50 kişiye yemek çıkıyor serviste.
uc-kardesler.jpgMesleği dört dörtlük öğrettiler
Soycan Kardeşler Otomotiv’de çok iyi yetiştiklerini ifade eden Çaylan Kardeşler, “Sayın Yüksel Soycan’ın babası Osman Usta ve ekibi işlerinde çok iyilerdi. Bize bu mesleği dört dörtlük öğrettiler. Çıraklık sürecinden sonra kalfalık döneminde kendi iş yerimizi kurma hayalini kurmaya başladık. Soycan Kardeşler Otomotiv TEMSA yetkili servisi olduğu için biz de gözümüzü TEMSA’da açmış olduk ve bu şekilde yetiştik. Bir gün TEMSA yetkili servisi olmanın hayalini kurduk. Bu hayalimize de ulaştık. Biz de TEMSA ile özdeşleştik, farklı bir markanın ürününe yönlenmedik. Biz, bir kez bile bu işi yapmasaydık demedik ve çok sevdik. TEMSA müşteri memnuniyetine çok önem veriyor. Biz de bu hassasiyetle yetiştik ve 7 gün 24 saat müşterilerimiz bize ulaşabilir. Ayrıca tam donanımlı iki yol yardım aracımızla da müşterilerimizin yanındayız. Türkiye’nin her yerine araçlarımızı yolluyoruz” cümleleriyle özetlediler geçmişlerini.
TEMSA ile buluşma
Üç Kardeşler Otomotiv’in yolunun TEMSA ile kesişmesini Harun Çaylan şu şekilde anlatıyor: “2017 sonunda TEMSA yetkili servisi olmak için başvurduk. Görüşmeler derken, süreç ilerledi araya pandemi girdi. 2021 Haziran ayında TEMSA yetkili servisi olmamız onaylandı. Üç kardeş olarak bu alanda olmamız bizim işimizi çok daha iyi yapmamızı sağlıyor. Aramızda iş bölümü var. Bizim, aynı zamanda OSTİM’de, binek araca yönelik özel bir servisimiz daha var. Orada da 20 çalışanımız var. Ben muhasebe işlerine bakıyorum. Atölyeye Samet bakıyor. Hüseyin de binek araç tarafına bakıyor” dedi.
TEMSA hep destek
Temsa yetkili servisi olmanın kendilerini çok mutlu ettiğini belirten Harun Çaylan, “TEMSA her süreçte destek veriyor. Ödememiz geciktiğinde bile sorun olmuyor. Her zaman çok kolay iletişim kurabiliyoruz. Bizim bu süreçte başarılı olmamızda en büyük etken işin başında olmamız ve bu işin içinde usta olarak yetişmemiz” dedi.
uc-kardesler-2.jpgHedef: Daha büyük servis
Hedeflerinin daha büyük bir servis noktası oluşturmak olduğunu da belirten Çaylan Kardeşler, “İvedik Organize Sanayi tarafında hayata geçirmek istediğimiz yeni servis ile sıfır Canter araçların da yetkili servisi olmak istiyoruz. O bölgede yetkili servise ihtiyaç da var. Şu andaki servis alanı yeterli değil. İleride çok sıkıntıya girmeden yeni servisi oluşturmak istiyoruz. Elektrikli araçlara yönelik dönüşüme de kendimizi hazırlamak istiyoruz” dedi.
LOJİPORT