İlklerin lojistik firması Kare, bu yıl da büyümesini sürdürecek
20.01.2024 10:12:14 |
İlklerin lojistik firması Kare, bu yıl da büyümesini sürdürecek
Romanya’ya ilk parsiyel taşımacılık hizmetini sağlayarak sektörde bir ilke imza atan firma, aynı zamanda lojistik alanında ‘ilk askılı tekstil taşımacılığı’nı gerçekleştirerek bu alanda bir ilk olmayı başardı.
Müşterilerine kesintisiz hizmet sunan Kare Lojistik, hizmet sağladığı kurumların "nakliyecisi" değil, aynı zamanda onların "çözüm ortağı ve sektörel danışmanı" olmak ilkesi ile ezber bozan işlere imza atıyor. Doğru zamanda doğru yerde olmayı kendine felsefe edinen Kare Lojistik, ihracatçı ve ithalatçı arasında en doğru iletişimi sağlayarak sevkiyatı ithalatçının fabrikasına kadar teslim ediyor. Müşterilerle aynı dili konuşan Kare Lojistik, operasyonun her aşamasında müşterilerinin beklentilerine cevap verebiliyor. Müşterinin sadece bugünkü beklentilerini değil, geleceğe yönelik beklentilerini de öngören Kare Lojistik için “kalite” en önemli değeri oluşturuyor.
LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE İLKLERİ GERÇEKLEŞTİREREK EZBER BOZDU
Balkan ülkelerine parsiyel ve komple lojistik hizmetleri sunan Kare Lojistik, 1990 yılında kuruldu. Romanya’ya ilk parsiyel taşımacılık hizmetini sağlayarak sektörde bir ilke imza atan firma, aynı zamanda lojistik sektöründe ‘ilk askılı tekstil taşımacılığı’nı gerçekleştirdi. Tekstil sektörünün en hızlı tedarikçilerinden biri olarak sektörde adından söz ettiren Kare Lojistik’in Romanya’da da ofisi, deposu ve filosu bulunuyor. Firmanın müşteri portföyünü ise Balkan ülkeleri haricinde İngiltere ve Avrupa oluşturuyor.
kare-lojistik-arac-1.jpgÖZMAL ARAÇLARI İLE KESİNTİSİZ HİZMET VERİYOR
Her zaman özmal araçları ile hizmet veren firma, özmal araçlarının yanına expres araçları da koyarak farklı enstrümanlarla iş yapış biçimini daha da güçlendiriyor. Firmanın 70’e yakın özmal aracı bulunuyor. Bu araçların bir kısmı Türk plakalı bir kısmı ise Romanya plakalı olarak hizmet veriyor. Çekicilerde Iveco ve Ford kullanan Kare Lojistik’in, dorse olarak Krone ile anlaşması bulunuyor.
ÜNİVERSİTEDE OKURKEN EN ALT KADEMEDEN BAŞLADI, TÜM BİRİMLERDE ÇALIŞTI
2011 yılında sektöre adım atan Kare Lojistik’in genç müdürü Berk Yalçınkaya, çekirdekten yetişti. Kadir Has Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü’nden mezun olan Yalçınkaya, hem okudu hem de Kare Lojistik’te çeşitli kademelerde çalışarak lojistiğin tüm süreçlerine hakim oldu. İlk olarak depoda işe yükleme ile başlayan Yalçınkaya, daha sonra operasyona geçti. Tüm evrak işlerini, müşteri yönetimini öğrendi. Yalçınkaya bundan sonra kademeye geçti. Tamirhane ve araçların takibi olan bölümüne yönelerek oradaki süreçleri de yönetti. Araçların parçalarından stokuna, stokundan maliyetine ve burada gelişen olayların hepsine hakim olan Yalçınkaya, en son muhasebe departmanında başlayarak buradaki süreçlere hakim oldu. 2011’den beri operasyonun başına geçen Kare Lojistik Genel Müdürü Berk Yalçınkaya, bir işletmenin tepe yöneticisinin tüm süreçleri detaylarına kadar bilmesi gerektiğinin özenle altını çizdi.
kare-lojistik-gm-berk.jpgMÜŞTERİLERİMİZİN BİZİ TERCİH ETMESİNDE ÜÇ ÖNEMLİ ETKEN VAR
Yalçınkaya, “Her sevkiyat acil. Acil olmayan bir sevkiyat yok. Kare Lojistik’in çalışkan kadrosu olarak bu aciliyete cevap verebilmek için gece gündüz çalışıyoruz. Müşterilerimizin bizi tercih etmesinin üç nedeni var. Bunlardan biri hız, diğeri ulaşılabilirlik ve güvenilirlik. Müşteri her zaman bize 7/24 ulaşabiliyor. Hızımızı artırmak adına Yetkilendirilmiş Yükümlülük Sertifikası (YYS) ve izinli gönderici belgelerimiz var. Bu belgelerimiz sayesinde sınır kapılarından daha hızlı geçebiliyor ve müşterilerimize daha hızlı ve efektif hizmet sağlayabiliyoruz. Tekstil sektöründe hız, en önemli parametrelerden biridir. Askılı tekstil taşımalarında özel dorselerimiz bulunuyor. Bu dorselerimizin içinde tekstil ürünlerinin ütüsü dahi bozulmadan, kırışmadan, yıpranmadan ürünleri teslim edebiliyoruz.” dedi.
2023’Ü BÜYÜYEREK KAPATTIK, 2024’TE DE YATIRIM ODAKLI OLACAĞIZ
Depremlerin gündemde olduğu ülkece ciğerlerimizin yandığı üzücü bir yıl olan 2023’ü bütün olumsuzluklara rağmen büyüyerek kapattıklarını belirten Yalçınkaya, şu bilgileri verdi: “Kare Lojistik olarak yatırım odaklıyız. Gerek filomuza gerekse de insan kaynaklarımıza her koşulda yatırım yapıyoruz. Filosunu her zaman yenileyen bir firmayız. Filomuz Euro 6 normundadır. Şu an filomuzun yaş ortalaması 2022-2023. Filomuzu her zaman genç tutmaya çalışıyoruz. Filomuza haricen ekstra enstrümanlar ekliyoruz. Bunlar gıda taşımacılığına yönelik frigo dorse, ekpress araçlarla daha hızlı hizmet verebiliyoruz. Müşteriden bir sevkiyatı depomuza aldığımız andan itibaren tüm beyanname işlerini buradan bitirip araçları ve yükleri gümrük alanına sokmadan ve gümrükteki bekleme süresi olan 1 gün kaybını ortadan kaldırarak hızlı bir şekilde hareket etme imkanı sunuyoruz. Müşterinin üzerindeki evrak yükünü alarak çalışma hizmeti sağlıyoruz.
MARKA BİLİNİRLİĞİMİZİ ARTIRACAK, E-TİCARETTE SES GETİRECEĞİZ
Yeni nesil bir yönetici olarak gençlere, ve bu işi yapacak genç meslektaşlarımıza önem veriyoruz. Meslek liselerinin gerçekleştirdiği seminerlere gidiyoruz. Staj imkanı sağlıyoruz. Staj fırsatı sağlayarak gençlerin tecrübe edinmesini ve A’dan Z’ye işi öğrenmesini amaçlıyoruz. Şu an Balkan ülkelerinin hepsine gidiyoruz. Kara taşımacılığında Avrupa’da sevkiyat oranımızı artırmaya çalışıyoruz. Forwarding dediğimiz hava ve deniz lojistiğinde de daha büyük adımlar atıp hedeflerimize ulaşmaya çalışıyoruz. 2024 yılı içerisinde yeni araç yatırımlarımız olacak. 2024 yılında yatırım odaklı olacağız. 2024 yılı içerisinde marka bilinirliğimizi artırmayı hedefliyoruz. Kurumsal yapımızı bozmadan daha çok kurumsal müşterilere hizmet vermeyi amaçlıyoruz. E-ticaret lojistiğinde adımızdan söz ettirmeyi planlarımız içerisine aldık. Kare Lojistik olarak e-ticaretin kara taşıma yapılan yetki belgesini (ETGB izin belgesi) aldık. E-ticaret genelde hava lojistiği ile yapılıyor. Hava lojistiğinde 150 euroya yapılan taşımayı biz, kara lojistiği ile 50 euroya kadar indirebiliyor ve maliyet avantajı oluşturuyoruz. Hedeflerimiz arasında e-ticaret lojistiği üzerinde kendimizi daha geliştirmek bulunuyor. Balkanlardaki gücümüzü koruyup Avrupa’da gücümüzü artırmak istiyoruz.”
LOJİPORT