HepsiJET inovatif projelerle yeni bir sistem yaratıyor!
23.07.2024 18:01:32 |
HepsiJET, 250’ye yakın şubesi, 18 transfer merkezi, 3500’e yakın taşımacısı, 50’den fazla filo ve 700’den fazla nakliye aracı ile e-ticaret sektörü için farklı hizmet modelleri sunuyor. Yenilikçi ve sürdürülebilir projelerle Türkiye’deki e-ticaret taşımacılığını ve teslimat sistemini yeniden şekillendirme amacında olduklarını vurgulayan HepsiJET Genel Müdürü Atilla Alver, teknolojik yatırımlarla verimliliği ve müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmaya, elektrikli araç, rota optimizasyonu ve stratejik noktalara yapılan lojistik merkez yatırımları gibi adımlarla sürdürülebilir lojistik çözümlerini genişletmeye, inovatif projelerle sektördeki rekabet güçlerini artırmaya devam edeceklerini söyledi. HepsiJET’in arkasında nasıl bir teknolojik ve lojistik güç var?
2017 yılında Hepsiburada ekosisteminin bir parçası olarak, e-ticaret müşterilerinin beklentilerine uygun bir teslimat hizmeti sunmak amacıyla yolculuğumuza başladık. Kurulduğumuz günden bu yana özellikle Türkiye’deki e-ticaret taşımacılığını ve teslimat sistemini yeniden şekillendirmeye yönelik yenilikçi hizmet anlayışıyla çalışmalarımız devam ediyor.
Türkiye genelinde geniş bir dağıtım ağımız var. Bugün baktığımızda 81 ilde hizmet sağlayan HepsiJET, 250’ye yakın şubesi, 18 transfer merkezi, 3500’e yakın taşımacısı, 50’den fazla filo ve 700’den fazla nakliye aracı ile birbirinden farklı hizmet modelleriyle her geçen gün büyüyen bir marka haline gelmiş durumda. HepsiJET Hepsiburada’nın yanı sıra önde gelen e-ticaret ve perakende markalarının dağıtım süreçlerini üstleniyor. Kendi araç ve kuryelerimizle değil, kendi aracı ve kendi şahıs şirketi üzerinden HepsiJET’e dağıtım hizmeti veren “Esnaf Kurye” pozisyonunda çalışan kişilerle hizmet sağlıyoruz.
Hayata geçirdiğimiz teknolojik yeniliklerin ve müşteri odaklı hizmet anlayışının e-ticaret lojistiğinde önemli bir oyuncu haline gelmemizde büyük payı var. Hem yenilikçi hem de çevre dostu projelerle sektördeki öncü konumumuzu sürdürmeyi hedefliyoruz.
TEKNOLOJİYİ ETKİN KULLANIYOR
Kurumsal kargo süreçlerinde fark yarattığınız hizmetler neler?
Ekibimiz müşteri memnuniyetini ve operasyonel verimliliği artırmaya yönelik yenilikçi çözümler üretmeye devam ediyor. Teslimat süreçlerinde müşteri deneyimini iyileştirmek adına teknolojiyi etkin bir şekilde kullanıyoruz. Alıcı müşterilerimize sunduğumuz SMS üzerinden adres değişikliği, teslimat tarihi öteleme ve “komşuma bırak” seçeneği gibi özelliklerle müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmamıza yardımcı oluyor. Canlı takip özelliği ise müşterilerimize kargolarını anlık olarak izleyebilme imkanı sunarak güvenli bir teslimat süreci sağlıyor. Ek olarak uzun teslimat süresine sahip hatlarımızda hava kargo operasyonu yaparak teslim süremizi düşürüyoruz.
Nasıl bir müşteri portföyüne sahipsiniz?
Ağırlıklı olarak işini e-ticaret alanında büyütmek isteyen müşterilerden oluşan bir portföyümüz bulunuyor. Bu şirketlerin de özellikle e-ticaretin en büyük ağrı noktalarından biri olan kargo problemini çözmek adına bu alanda uzman şirketlerle çalışma ihtiyaçları oluyor. Biz de bu noktada onların hem iş hem de çözüm ortağı oluyoruz. Hepsiburada başta olmak üzere e-ticaret sektöründe birçok önemli müşterimiz var. Önde gelen markalarla iş birlikleri kurarak onların kargo ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Bunu yaparken müşterilerimize hızlı, güvenilir ve yenilikçi teslimat çözümleri sunarak onların memnuniyetini en üst düzeyde tutmayı hedefliyoruz.
Müşteri portföyümüzü genişletme ve daha fazla kişiye hizmet sunma hedefimiz var. Sunduğumuz hizmetleri sürekli olarak geliştirmek ve çeşitlendirmek için teknolojiye büyük yatırımlar yapıyoruz. Ayrıca pazarlama ve iş geliştirme faaliyetlerimizle de yeni müşteri kazanımı üzerine yoğunlaşıyoruz.
24 ADET ELEKTRİKLİ ARAÇLA KARGO DAĞITIMINA BAŞLADI
HepsiJET, sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında yeni adımlar atmaya devam ediyor. Gerçekleştirdiğiniz yeni yatırımlardan söz eder misiniz?
Çok kısa zaman önce sürdürülebilirlik konusunda sektörde fark yaratacak çevreci bir adım attık. Daha fazla “Doğayı koruyan teslimat” yapmak, karbon emisyonlarının azaltılmasına katkı vermek amacıyla elektrikli araçla kargo dağıtımlarına başladık. Şu an 24 adet elektrikli aracımız bulunuyor. Bu araçlar, yüksek enerji dönüşüm verimliliği sayesinde karbon emisyonlarının azaltılmasına önemli katkı sağlıyor. Araçlarımız ilk etapta İstanbul, Ankara, İzmir, Muğla ve Antalya gibi yoğun illerde dağıtıma başladı. Projeyle çevreye duyarlı bir lojistik ağı oluşturacağız, aynı zamanda elektrikli araçlarımız artarken kurye ağımız da genişleyecek. 2024 yılının sonuna kadar 50 elektrikli araca ulaşmayı hedefliyoruz.
Hem sürdürülebilirliğe hem de teknolojiye beraber dokunan, en çok verim aldığımız yıldız projelerimizden biri ise mühendislerimiz tarafından üretilen, TÜRKPATENT onaylı “Çok Araçlı Rota Optimizasyonu” uygulamamız. Uygulama yapay zekaya dayalı ve operasyonel esneklik ile müşteri deneyimini tek kurguda birleştirerek yenilikçi bir yöntem sunuyor. Bu projenin kargo teslimat operasyonlarının etkinliğini ve hızını önemli ölçüde iyileştirdiğini söyleyebilirim. Detayına girmem gerekirse uygulamada, siparişlerin teslim alınma-teslim edilme noktaları arasında uzaklık matrisi oluşturan, gönderileri öncelik derecelerine göre sıralayan bir modelimiz bulunuyor. Sistem aynı zamanda müşterilerimize teslimattan 4 saat önce uyarı gönderebiliyor. Ayrıca kullanıcılarımızın kolayca teslimatlarını yönetebileceği mobil ve web uygulaması ile alıcılar siparişlerini belirlediği zaman aralığında teslim alabiliyor. Proje sayesinde en iyi rotayı bulma konusunda benzer çözümlerle karşılaştırıldığında yüzde 20 daha yüksek oranda bir başarı elde ettik ve yüzde 8 oranında yakıt tasarrufu sağladık. Kuryelerimizin günlük rota planlaması, bu uygulamadan önce manuel olarak yaptıklarında 45 dakika sürerken, yapay zekaya dayalı rota optimizasyonu sayesinde 10 dakikaya düştü. Uygulama sayesinde kuryelerimizin günlük seyahat mesafesinde yüzde 8 azalma sağlanarak yıllık yaklaşık 30 bin ağaca denk gelen karbon emisyonu azaltımı elde ediyoruz.
Sürdürülebilirlik kapsamında lojistik merkezlerimizi stratejik noktalara konumlandırarak taşıma mesafelerini kısaltıyor ve enerji tüketimini azaltıyoruz. Bu kapsamda Kayseri, Merzifon, Düzce ve Bursa da transfer merkezleri açarak karbon ayak izimizi yaklaşık 1 milyon kilometre azaltmayı başardık. Gelecekte, sürdürülebilir lojistik ve taşımacılık için güzergah optimizasyonu ve yakıt tasarrufu projelerini genişletmeyi planlıyoruz.
HepsiJET olarak paketleme süreçlerimizde de sürdürülebilirlik prensiplerini benimsiyoruz. Çevre dostu ambalajlama ve atık azaltma uygulamalarını hayata geçirerek, lojistik operasyonlarımızın çevresel etkilerini minimize etmeyi hedefliyoruz. Yenilikçi ve çevre dostu projelerle, e-ticaret lojistiğinde çalışmalarımız sürecek.
TEKNOLOJİ, FİLO VE DEPO YATIRIMLARI SÜRECEK
Orta ve uzun vadeli büyüme ve yatırım planlarınızı öğrenebilir miyiz?
Orta ve uzun vadede müşteri deneyimini iyileştirecek teknolojik yatırımlarımıza devam edeceğiz. Filomuzu genişletme ve modernize etme çalışmalarımız sürüyor. Teknolojiye yaptığımız yatırımlarla operasyonel verimliliğimizi artırmayı ve müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmayı amaçlıyoruz. İnovatif çözümlerle, sektördeki rekabet gücümüzü sürekli olarak artırmayı planlıyoruz.
Yeni transfer merkezleri açarak ve mevcut merkezlerimizi optimize ederek karbon ayak izimizi önemli ölçüde azaltmayı başardık. Bu stratejiyi gelecekte de devam ettirerek sürdürülebilir lojistik çözümlerimizi genişletmeyi planlıyoruz.
Müşteri portföyümüzü genişletmek için de pazarlama ve iş geliştirme faaliyetlerimize de büyük önem veriyoruz. Hepsiburada platformunda satış yapan binlerce işletmeye ve platform dışındaki yüzlerce firmaya hizmet sunarak müşteri tabanımızı sürekli olarak genişletiyoruz. Son olarak, sektördeki yerimizi sağlamlaştırmak ve büyümemizi sürdürülebilir kılmak için insan kaynağına da yatırım yapıyoruz. Genç ve dinamik ekibimizi genişleterek, yeni yetenekleri şirketimize kazandırıyor ve çalışanlarımızın sürekli gelişimini destekliyoruz.
Kargo sektörünün gündemindeki en temel sorunlar ve çözümüne ilişkin önerileriniz neler?
Kargo sektörünün gündemindeki en temel sorunlar arasında personel kaynağına dayalı hizmet sunumları, kargonun takip süreçlerinde teknolojiyi etkin kullanma gerekliliği ve adres veritabanının iyileştirilmesi yer alıyor. Bu sorunların çözümüne ilişkin olarak önemli adımlar atıyoruz. Personel kaynağına dayalı hizmet sunumları, en büyük zorluklardan biri. Bu sorunu “esnaf kurye” modeli ile bertaraf ediyoruz. Esnaf kurye modelimiz, yerel kuryelerin kendi araçlarıyla teslimat yapmalarını sağlayarak esneklik ve verimlilik sağlıyor. Model sayesinde özellikle yoğun dönemlerde hızlıca kapasiteyi artırabiliyor ve müşterilerimize kesintisiz hizmet sunabiliyoruz. Bu yenilikçi iş akışı sektörde fark yaratıyor ve istihdam sorunlarına da etkin çözümler üretiyoruz.
Bir yandan sektörün en çok etkilendiği konuların başında toplama ve last mile operasyonlarında sezonsal olarak hacimlerin dalgalanması olduğunu düşünüyorum. Hacimlerin sabit ya da yüzde 10 ila yüzde 20 gibi esneme bandı içerisinde kalmaması durumunda lojistik firmaları için iki sorun ortaya çıkıyor. Birincisi yukarı yönlü sapma olması durumunda hizmet kalitesinin düşmesi, müşteri memnuniyetsizliği ve şikayetler diğeri ise aşağı yönlü sapma olması durumunda ise verimsizlik ve artan birim maliyetler. Bununla birlikte özellikle e- ticaret sektörüne baktığımızda hem aylar arasında hem de haftanın günleri arasında bile ciddi dalgalanmalar oluyor.
Özel günlerde ve yılın son çeyreği, özellikle Kasım (Black Friday) döneminde hacimler genelde önceki dönemin 2-2,5 katına çıkıyor. Diğer taraftan haftanın başındaki günler ile Cuma-cumartesi günleri arasında da yüzde 30 ve üzeri hacim farklılaşma olabiliyor. E-ticaretteki bu trende baktığımızda işin doğası gereği bu dalgalanmaya yanıt verebiliyor olmak büyük önem kazanıyor.
Müşteri hizmetleri anlamında, kargonun takip sürecinde teknolojiyi daha etkin kullanmak büyük önem taşıyor. Teslimat süreçlerinde teknolojiyi yoğun şekilde kullanarak müşteri memnuniyetini artırıyoruz. Canlı takip hizmetimiz sayesinde, müşterilerimiz kargolarının nerede olduğunu anlık olarak izleyebiliyor. Ayrıca teslimat tarihi öteleme ve adres değiştirme gibi esneklikler sunarak müşteri deneyimini iyileştiriyoruz. Doğru ve güncel adres veritabanı, teslimat süreçlerinin başarısı için kritik öneme sahip. HepsiJET olarak, adres veritabanımızı sürekli olarak güncelleyip iyileştiriyoruz. Bu sayede teslimatların doğru adreslere hızlı ve hatasız şekilde ulaşmasını sağlıyoruz. Adres doğrulama ve optimizasyon süreçlerimizi geliştirerek, müşteri memnuniyetini ve operasyonel verimliliği artırıyoruz. Kargo sektörünün temel sorunlarına yönelik çözüm önerilerimizle, hayata geçirdiğimiz yenilikçi uygulamalarla sektörde fark yaratmayı sürdüreceğiz.
BÜYÜK HACİMLİ KARGOLARIN TESLİMATINI SORUN OLMAKTAN ÇIKARDI
Kaç farklı teslimat türü kullanıyorsunuz? En çok tercih edilen teslimat türleri hangileri?
HepsiJET’in büyük dağıtım hacmiyle müşterilerimize hızlı ve güvenilir hizmet sunmaya özen gösteriyoruz. Çeşitli teslimat türlerimiz müşterilerimizin farklı ihtiyaçlarına hitap ediyor. Bugün ve Yarın Randevulu Teslimat, Randevulu İade ve Yarın Kapında gibi hizmetlerimiz var. Evden Randevulu Kolay İade hizmetimiz ise e-ticaret alışverişlerinde iade süreçlerinde kargo şubesine gitme sorununu çözerek sektörde fark yaratıyor.
En yaygın olarak tercih edilen teslimat türümüzün ise “Standart teslimat” modelimiz olduğunu söyleyebilirim. Bu model, müşterilerimizin temel ihtiyaçlarına hitap ederken hızlı ve güvenilir bir teslimat süreci sunuyor.
HepsiJET’in bir diğer önemli teslimat türü ise 2021 yılında başlayan, bugün Türkiye’nin 81 ilinde olan HepsiJET XL. HepsiJET XL ile büyük hacimli ürünlerin güvenli ve hızlı bir şekilde teslimatını sağlıyoruz. Bu hizmet kapsamında ürünler sadece kapıya değil, evin içerisine kadar taşınabiliyor. Hatta diğer teslimatlarımızda olduğu gibi bu hizmetimizde de “Yarın Kapında” ve “Randevulu Teslimat” seçenekleri bulunuyor. İçinde bulunduğumuz mevsimde özellikle yazlık bölgelere yoğunlaştık ve hizmet ağımızı genişlettik. İzmir, Muğla, Antalya, Aydın, Balıkesir ve Çanakkale gibi tatilcilerin tercih ettiği illerde müşterilerimize büyük hacimli ürünlerin teslimatında rahatlık sağlıyoruz. Bu hizmet özelinde kargo süresi için net teslimatta yüzde 95, uğrama oranında ise yüzde 97 başarı oranına ulaşmış durumdayız.
LOJİSTİK HATTI