E-ticaret; Türkiye’de 100 milyar doları dünyada 6.3 trilyon doları geçecek

 

29.11.2024 08:04:04



E-ticaret sektörü, son yıllarda artarak sergilediği istikrarlı büyümeyi sürdürüyor. 2024 yılının sonunda Türkiye’deki e-ticaret pazarının 100 milyar doları, dünya genelinde ise 6.3 trilyon doları aşacağı öngörülüyor.

Çin, 3 trilyon dolarlık e-ticaret hacmi ile liderliğini sürdürürken, ABD 1 trilyon dolarlık eşiğe yaklaşıyor. Dünya e-ticaret pazarının %52,1 ini Çin, %20,2 sini ABD yönetiyor. Onları takip eden İngiltere %3,4, Japonya ise %3,3 paya sahiptir. Çin’de e-ticaret, toplam ticaretin %50 sine ulaşırken, ABD de bu oran %30 a yaklaşıyor. Türkiye de ise e-ticaretin toplam ticaret içindeki payı %20’yi zorluyor.

E-ticaretteki hızlı büyüme, klasik depolama mantığını yerle bir ediyor

E-ticaretin hızlı büyümesi, geleneksel depolama sistemlerini değiştirme gerekliliğini de beraberinde getiriyor. DepOrtak kurucu ortağı ve yönetim kurulu başkanı Dr. Akın Arslan, depolamada uçtan uca dijital dönüşümün zaruri olduğuna dikkat çekerek şunları ifade etti:

“14-65 yaş aralığındaki bireyler haftada en az bir defa online siparişi veriyor ve müşteri cep telefonundan sipariş verdiğinde mümkünse aynı gün içinde teslimat bekliyor. Bu durum, önde gelen e-ticaret pazaryerlerine pragmatik çözümler üretme zorunluluğunu getiriyor. Şehir dışındaki bir depodan, ürünün şehir içindeki bir eve 24 saat içinde ulaştırılması, geleneksel yöntemlerle mümkün değildir. Bu durumu çözmek için üç temel soruna önceden çözüm üretmek gerekiyor. İlk olarak, müşterinin sıklıkla talep ettiği ürünlerin, zincir marketler gibi mahalle içlerinde konumlanacak ve alıcılara 5-6 kilometre uzaklıkta olabilecek mikro depolarda hazır bulundurulması önem kazanıyor. İkinci olarak, müşterinin sıklıkla talep ettiği ürünleri, gerçek zamanlı ve konum tabanlı ayrıştırarak, anlık olarak bilebilmek ve öngörü yapabilmek önemlidir. Üçüncü olarak, teslimat ile iade yönetiminin aynı teslimat hattı üzerinde optimize edilerek çift yönlü şekilde kusursuz çalıştırılabilmesi gerekiyor.” dedi.

DepOrtak, e-ticaret depolamasında devrim yapacak bir girişime imza attı

Ülkemizin depolama alanı açığına dikkat çekerek önemli açıklamalarda bulunan Dr. Akın Arslan, konuşmasına şöyle devam etti:

“Ülkemizde yaklaşık 16 milyon m2 civarında depolama alanı bulunuyor. 90 milyonluk nüfusumuz ve artan e-ticaret hacmi dikkate alındığında, Türkiye’nin an itibariyle 10 milyon m2 civarında ilave depolama alanı açığı var. Önümüzdeki 10 yıl içinde ise en az 20 milyon m2 daha depolama alanına ihtiyaç duyulacak. 2023 yılı Mart ayında canlıya aldığımız DepOrtak ile e-ticaret ve perakende depolamasında devrim yapacak bir girişime imzamızı attık. Avrupa’nın en iddialı teknolojilerini ve platformunu canlıya aldık. Artık, istediğiniz bölgelerde ve ülkelerde beklentilerinize uygun depolama alanı aramanıza gerek yoktur. DepOrtak a istediğinizi tanımladığınızda, dünyanın istediğiniz bir ülkesinde size en uygun depolama alanı çözümünü sunacaktır. DepOrtak olarak, şu an 11 ülkede 1,5 milyon m2 nin üzerinde bir alanda hizmet veriyoruz ve hizmet verdiğimiz alanın M2’si global ölçekte her geçen gün artmaktadır. Ayrıca, farklı yerlerde depolanmış ürünlerimizi DepOrtak’ın birbirine entegre depolar (Connected-Warehouses) teknolojisi ile tek dashboard’dan ve cepteki DepOrtak App’ten yönetme fırsatı da vermekteyiz.” şeklinde konuştu.

LOJİPORT