Maersk, Orta Koridor üzerinden Japonya-Türkiye sevkiyatını tamamladı
28.02.2025 07:51:44 |
Orta Koridor güzergahından yapılan sevkiyat, Japonya’nın Nagoya kentinden başlayarak Çin’in Qingdao ve Xian şehirleri, Gürcistan’ın Poti Limanı ve Türkiye’nin Ambarlı Limanı üzerinden taşındı.
Dünyanın önde gelen lojistik firmalarından Maersk, Japonya ve Türkiye arasında Orta Koridor güzergahını kullanarak yaptığı ilk deneme sevkiyatının başarıyla tamamlandığını duyurdu.
Japon medyası, bu sevkiyatı Türkiye’nin Asya ve Avrupa arasındaki ticaret yollarındaki rolünü güçlendiren stratejik bir adım olarak değerlendirdi.
Sevkiyat, Japonya’nın Nagoya kentinden başlayarak Çin’in Qingdao ve Xian şehirleri, Gürcistan’ın Poti Limanı ve Türkiye’nin Ambarlı Limanı üzerinden taşındı.
Kullanılan güzergah, özellikle Çin, Japonya ve Güney Kore den Avrupa’ya ihracat yapan firmalar için hızlı ve güvenilir bir alternatif sunuyor.
Maersk in Orta Asya ve Kafkasya Bölgesi İş Geliştirme Başkanı Irakli Danelia, Orta Koridor un Japonya ve Kore için Orta Asya ya açılan stratejik bir kapı olduğunu vurgulayarak şu değerlendirmede bulundu:
"Sevkiyat, Japonya’daki hizmetlerimizi geliştirme taahhüdümüzü güçlendirirken, Orta Koridor’un Çin, Japonya ve Kore’den Gürcistan, Azerbaycan, Kazakistan, Özbekistan ve Türkmenistan’a uzanan tedarik zincirleri için kritik bir rota haline geldiğini bir kez daha ortaya koyuyor."Maersk in Kuzey Doğu Asya Kargo Risk Yönetimi ve Sınır Ötesi Taşımacılık Başkanı Min Young Kim ise bu güzergahın Japon ve Güney Koreli ihracatçılar için büyük bir fırsat sunduğunu belirterek şunları ekledi:
"Orta Koridor, tedarik zincirinin esnekliğini artıran ve transit sürelerini kısaltan güvenilir ve verimli bir lojistik çözüm sunuyor. Japonya ve Güney Kore hükümetleri, taşımacılık alternatiflerinin çeşitlendirilmesi açısından bu güzergahı stratejik olarak destekliyor. Önümüzdeki dönemde bu rota, iki ülkenin uluslararası ticaret stratejisinin kritik bir bileşeni olacak."
LOJİPORT