DESTEK HATTI
+90 850 22 608 22
Tarih: 13 Şubat 2009, 10:23
Bugünkü dünya gazetesinde "krizde kazananlarda var" haberi çercevesinde nakliyecilikle ilgili Hemşehrimiz Uğur Karahasan'ında görüşlerine başvuruldu.
Küresel krizin etkisiyle özellikle ithal taşımalarının durma noktasına gelmesiyle, nakliye pazarındaki yüzde 40'lık daralma ve önümüzdeki süreçte sert düşüşlerin yaşanacağı endişesi, yük borsalarına olan ilgiyi artırdı. Üreticilerle nakliyecilerin buluştuğu platform olarak değerlendirilen yük borsaları, yük sahibinin daha kısa zaman diliminde araç tedarik etmesini sağlarken, nakliye firmalarını ise araçların boş dönmesi riskinden koruyor. Kriz döneminde online yük borsalarına olan ilginin arttığını söyleyen Nakliyerehberim.com Firma Direktörü Uğur Karahasan, kendi müşteri ağını oluşturan çok büyük firmaların bile bu dönemde yük borsalarına yöneldiğini kaydetti. Yüklerin azalmasıyla nakliyecilerin birbirlerini yük borsalarına yönlendirdiğini dile getiren Karahasan, "Krizle birlikte nakliyeciler ciddi sıkıntı yaşamaya başladılar. Bu yüzden bazı firmalar artık bütün işlerini bu sistem üzerinden takip eder hale geldi. Boşta kalan araçlara bu şekilde yük ayarlanıyor" dedi.
Ekonomik krizin hissedilmeye başlamasıyla yük borsasına giriş yapanların sayısında hissedilir oranda artış yaşandığını ifade eden Avrupa Trans Borsası Türkiye Koordinatörü Mehmet Parlak, "Böyle bir sistemden haberdar olmayan nakliyeciler, alternatif ararken bizlerle karşılaşmaya başladı. Dolu giden araçlarının boş dönmesini istemeyen firmalar, boş araç kayıtlarını yaptırarak sistemden yararlanıyorlar. Sadece büyükler değil, küçük firmalar da artık sisteme giriyor" diye konuştu. Orhanlı Nakliyeciler Sitesi Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Koçin de sanayicilere zaman ve maliyet avantajı sağlayan nakliye borsalarının kriz döneminde öneminin arttığını belirtti.
Nakliyerehberim.com olarak 2003 yılından bu yana nakliyeci firmalara yardımcı olmak için çalıştıklarını kaydeden Uğur Karahasan,
"Nakliyeci firmalarımız yerleşik düzende ama araçları sürekli hareket halinde. Bu sistem sayesinde araçların hangi bölgede olduğu, ne kadar yük aldığı, aracın modeli gibi tüm detaylar online olarak biliniyor. Dolayısıyla nakliyecinin karşısındaki firmaya bunları anlatmasına gerek kalmıyor. Zaman verimli kullanılıyor, firmalar maliyet avantajı sağlıyor" dedi. Araç sahiplerinin sisteme kaydolduğunu, yük taşıtacak firmanın da sistem üzerinden araç sahiplerine ulaştığını belirten Karahasan, "Sistemde rekabet ortamı da oluşuyor. Bir firmanın anlaşma yaptığı araç 1 saat içerisinde gitmiyorsa, hemen alternatife geçilebiliyor. Bir yüke 10 tane firma da talep verebiliyor. Yüke ihtiyacı olan firma ile nakliyeciye ihtiyacı olan firma platformda buluşup anlaşma sağlıyorlar" diye konuştu.
Sistemin resmi üyelik şeklinde işlediğini açıklayan Karahasan, dünyanın her noktasına taşıma yapabilecek araçların sistemde bulunduğunu kaydetti. Her gün yüzlerce araç ve firmanın sisteme girdiğini aktaran Karahasan, bu nedenle sistemden yararlanan firma sayısını çıkarmanın mümkün olmadığını, kendi sitelerinde aylık 30 bin civarında ziyaretçinin bulunduğunu söyledi.
Sisteme üyeliğin yıllık 390 liradan başladığını açıklayan Karahasan, reklam çalışmaları yapıldığı zaman fiyatın aylık bin liraya çıkabildiğini belirtti.